۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۶۲۴۰۰
آیت‌الله حسینی شاهرودی:

آیت‌الله مهمان‌نواز همواره همراه انقلاب بود

نماینده خبرگان گفت آیت الله مهمان نواز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم طاغوت، به صورت عملی از انقلاب و آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) و رهبری حمایت می‌کرد و همواره در این صحنه حضور داشت.
آیت‌الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی

آیت‌الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، اظهار داشت: آیتالله مهماننواز عالمی ربانی و انقلابی بود که در میان مردم از شخصیتی معنوی، دینی و هدایتگری برخوردار بود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی ابراز داشت: آیتالله مهماننواز آگاهی بسیار زیادی از مسائل مخالفین دین از جمله ساواک و منافقین داشت، از این رو همواره تلاش میکرد چهره حقیقی این گروهها را بر مردم آشکار سازد.

وی تصریح کرد: مخالفین اسلام و انقلاب به قدری از آیتالله مهماننواز آسیب دیده بودند که چندین بار به منزل وی هجوم برده و خسارتهای مالی فراوانی بر وی زدند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: آن مرحوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم طاغوتی شاهنشاهی، به صورت عملی از انقلاب و آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) و رهبری حمایت میکرد.

وی خاطرنشان کرد: آیتالله مهماننواز به آن وظایفی که خداوند متعال بر دوش روحانیت قرار داده است، عمل کرده است. از این رو است که رهبر معظم انقلاب فرمودهاند؛ آیتالله مهماننواز عالمِ عامل به دین بود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی با تأکید بر این که وجود آیتالله مهماننواز غنیمتی برای عالم اسلام بود، گفت: آن عالم دینی پس از تحصیل در شهر مقدس قم، نجف اشرف و مشهد مقدس مجدداً به بجنورد بازگشت و با تأسیس حوزه علمیه در این شهر، به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.

وی اظهار داشت: تحصیل علم مقدمهای برای نشر علم است. بیتردید تحصیل در مراکز مختلف علمی مقدمهای برای خدمت به مردم است، به همین جهت آیتالله مهماننواز پس از پایان تحصیلات تکمیلی خود در حوزه، به دیار خود بازگشت تا دین مبین اسلام را بر مردم تبیین کند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات