۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۶۲۳۹۴
رییس جمهور:

برای مبارزه با فساد راهی جز شفافیت وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این‌که مبارزه با قاچاق یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حمایت از کالای ایرانی است، گفت: ما موظف به تأمین ارز افرادی که به دنبال خرید ویلا در خارج از کشور هستند، نیستیم.
شورای اداری آذربایجان شرقی با حضور رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های کلان ملی اظهار داشت: مهم‌ترین مسأله برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اطمینان از امنیت است.

وی ادامه داد: اگر به دنبال جذب سرمایه هستیم، باید به سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار امنیت کافی برقرار کنیم، بهتر است در مسائل خصوصی سرمایه‌گذاران ورود شود؛ اگر امر حرامی صورت نگرفته است، نباید دخالت صورت گیرد. این درست نیست که گفته شود؛ مگر می‌شود مؤمنی سرمایه‌دار باشد، یا سرمایه‌داری مؤمن باشد؟!

رییس جمهور ثبات در قیمت ارز را دومین مسأله در امنیت سرمایه‌گذاران دانست و افزود: نیازمند آوردن تکنولوژی جدید در صنایع مختلف برای رقابت در بازارهای روز جهان هستیم، در برخی زمینه‌ها استعدادهای بسیار ارزشمندی در داخل کشور داریم و البته در برخی زمینه ها نیز باید تکنولوژی را وارد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این‌که سرمایه داخلی کشور برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کشور کافی نیست، گفت: باید فناوری روز را داشته باشیم و سرمایه خارجی را جذب کرد، تا بتوانیم برای عرصه رقابت ورود کنیم، همانگونه که کشورهایی از جمله چین و ترکیه عمل کرده اند.

وی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه سرمایه‌گذاری گاه ماه‌ها در ادارات و نهادها گرفتار می شوند، افزود: همه باید دست در دست هم دهیم تا تحولی به وجود آوریم تا جذب سرمایه‌گذاری تسهیل پیدا کند.

رییس جمهور با بیان این‌که بخشی از مشکلات کشور نیز مربوط به خارج است، تصریح کرد: کاری کردیم که برای ملت ایران اتمام حجت باشد، اگر امروز آمریکا برجام را بر هم بزند، دیگر کسی نمی‌گوید که مقصر دولت بوده است، چراکه ما به تعهد خود عمل کرده‌ایم، همین امر موجب شده تا ملت ایران در برابر بدعهدی آمریکا منسجم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد از تعهد خود شانه خالی کند، برای مقابله با هرگونه احتمالی آمادگی داریم و منسجم هستیم، دیگر کسی نخواهد گفت که اگر در مجامع بین المللی مذاکره می کردید، تمامی مسائل حل می‌شد، امروز دنیا شاهد بدعهدی آمریکا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مبارزه با قاچاق یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های حمایت از کالای ایرانی است، گفت: راه‌اندازی سامانه جدید برای کنترل وضعیت خرید ارز در کشور با هدف آرامش مردم و سرمایه‌گذار و همچنین جلوگیری از قاچاق ارز بوده است، ما موظف به تأمین ارز افرادی که به دنبال خرید ویلا در خارج از کشور هستند، نیستیم.

رییس جمهور با اشاره به این‌که برای مبارزه با فساد راهی جز شفافیت وجود ندارد، افزود: سال گذشته نزدیک به 800 هزار شغل خالص در کشور ایجاد شد که سال‌های قبل از آن کمتر از این میزان بوده است، واقعیت این است که باید با منافع محدود کار کنیم و بهترین خروجی را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: ما یک ملت، ایران، و دولت واحد داریم، زمانی که بخشی از کشور مورد تجاوز قرار می گیرد، مردم دیگر نقاط کشور وارد صحنه می شوند و فداکاری می کنند، اما بدان معنا نیست که هویت های فردی، شهری و قومی را فراموش کنیم، حال ممکن است یکی به زبان ترکی، دیگری کردی و ...  صحبت کند، باید به اقوام احترام گذاشت و آنچه قانون اساسی گفته بدان عمل کنیم.

وی با تأکید به این‌که معتقد به قانون اساسی هستم، گفت: بالاترین هویت ما ایرانی و اسلامی بودن است که در خون و جان ما جاریست، اگر به هویت‌ها احترام نگذاریم نمی توان "وحدت در کثرت" و "کثرت در وحدت" را محقق کنیم. باید تفاوت‌ها را بپذیریم، اصل برای همه قانون است، در این مسیر نیز دولت خود را خدمتگزار مردم می داند./935/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات