۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۶۲۳۱۰
جهانگیری:

فرهنگ ایثار و شهادت عامل موفقیت ایران در جهان ناامن امروز است

معاون اول رییس جمهور گفت: امروز در منطقه ما گروه‌های تکفیری، داعش و سایر گروه‌ها شکل گرفتند و این همان ادامه روندی است که می خواهند ایران را از پای درآورند اما ملت ایران با ایثارگری از همه مشکلات مجددا عبور کرد.
جهانگیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور پیش از ظهر امروز سه شنبه(٤اردیبهشت ماه) در دومین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار که در دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه این جشنواره از سایر جشنواره های داخلی کشور از نظر ارزشی و معنوی متفاوت تر است، اظهار داشت: موضوع ایثار نیاز همیشگی ملت ها و کشورها است و کشور عزیز ما در مقطع سختی از تاریخ با ایثار و از خود گذشتگی عزیزان ما کاری از خود نشان دادند که در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: در مقطعی ما در یک جنگ ناخواسته ظالمانه قرار گرفتیم که همه دنیا با همه اختلافات خود در جنگ با ایران متحد شدند و دیدیم که شوروی، آمریکا و کشورهای عربی با وجود اختلافات شدید همگی به کمک صدام آمدند، در همه کتاب‌ها بعد از این جنگ یک نکته به ثبت رسید و آن هم اینکه ایران با پشتوانه تمدنی خود و تکیه بر روحیه ایثار و شهادت امام حسین(ع) به پیروزی بزرگ رسید.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: ما همیشه به این فرهنگ ایثار نیاز داریم، امروز در منطقه ما گروه‌های تکفیری، داعش و سایر گروه‌ها شکل گرفتند و این همان ادامه روندی است که می خواهند ایران را از پای درآورند اما ملت ایران با ایثارگری از همه مشکلات مجددا عبور کرد.

جهانگیری تاکید کرد: مطمئن باشید لطفی که خداوند به این ملت داردبه برکت این خون هایی بوده است که این نظام را حفظ و راه شهداء را ادامه داده است که قطعا ماندنی است و به امید خداوند از همه مشکلات عبور خواهیم کرد.

وی افزود: ایران اسلامی فرصت‌ها و استعدادهای بی نظیری دارد، فرصت های مالی و موقعیت ‌های جغرافیایی که ما داریم بی نظیر است و کشورهای منطقه نمی تواند جایگاه ما را تصور کنند، خوشبختانه از نظر علمی در سطح اول دنیا هستیم، اما در این میان فرهنگ ایثار هم مهم است و به گفته رهبری «باید فرهنگ ایثار را در کشور زنده نگه داریم».

معاون اول رییس جمهور بیان کرد: مدیران و مردم ما امروز باید نسبت به یکدیگر همدلی را پیشه کنند و باید همه خود را یک پیکر واحد بدانیم که همه به دنبال پیشرفت آن هستیم، وجه دیگر ایران علمی است، ما باید در ایران پرچمدار انتقال فناوری و علم باشیم تا به نقطه اول منطقه برسیم، فراموش نکنید اقتصاد دانش بنیان به معز دانشجویان ما بستگی دارد.

جهانگیری ابراز داشت: همه فرصت های مادی و طبیعی ما زمانی به منصه ظهور می رسد که نیروی قابل علمی آن را کشف و به بهره وری برساند، دانشجویان خانواده‌های ایثارگر و شهید رسالت سنگین تری نسبت به سایر دانشجویان دارند زیرا شما می دانید که در خانواده های شهدا و ایثارگر چه می گذرد و راه شهدا را چگونه باید پیمود.

وی در پایان گفت: امید است این جشنواره هر ساله برگزار شود و به عنوان الگو نمونه این دانشجویان به جامعه معرفی شوند و معرفی این الگوها برای جامعه ارزشمند است و ما باید از نابغه ها و نخبه های خود حفاظت کنیم زیرا اینها سرمایه‌های ما هستند./۸۱۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات