۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۶۲۱۹۴
حجت الاسلام عبداللهی خبرداد؛

تحصیل ۵۰ طلاب نخبه و مستعد در مدرسه عالی انوارطاها

مدیر مدرسه عالی انوارطاها با اشاره به تربیت مجتهد و فقیه بصیر به عنوان چشم انداز این مرکز علمی از تحصیل ۵۰ نفر از طلاب مخبه و مستعد در مدرسه عالی انوارطاها خبرداد.
حجت الاسلام عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی مدیر مدرسه عالی انوار طاها به همراه جمعی از طلاب این مدرسه با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام عبداللهی در ابتدای این دیدار هدف از راه اندازی مدرسه انوارطاها را تربیت مجتهدانی بصیر عنوان کرد و یادآور شد: در حقیقت این مدرسه با نگاه به سیر بیست سال آینده شکل گرفت و ما در ابتدای مسیر کار خود را با 16 نفر طلبه مستعد و نخبه آغاز کردیم.

وی با بیان این که با راهنمایی بزرگان حوزه امروز این جمع به قریب 50 نفر رسیده است، ابراز داشت: امسال افرادی که در این طرح مشغول هستند با راهنمایی ها و مدیریت عالمانه آیت الله حسینی بوشهری با قدرت در مسیر اجتهاد و فقاهت حرکت می کنند و تأکید اصلی این است که سنت های اصیل حوزه و متون اصیل حوزوی حفظ و بر آنها پافشاری شود.

مدیر مدرسه عالی انوار طاها اضافه کرد: تقریر نویسی جزو برنامه های ثابت است و هر طلبه موظف است که هر هفته تقریرات خود را به استاد نشان داده و تأییدیه بگیرد و همچنین هر طلبه در هر سال یک مقاله علمی که در مجلات علمی منتشر شود ارائه می دهد و مباحثات که از سنت های حوزه بوده نیز فعال شده است.

وی در ادامه با بیان این که پیش مطالعه جزو برنامه های مهم و اساسی این مدرسه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: ما همچنین پروژه های پژوهشی برای رشد علمی طلاب در نظر گرفته ایم و سعی می کنیم آثار طلاب را نیز منتشر کنیم تا با اعتماد به نفس و انگیزه بیشتری مسیر خود را ادامه بدهند و درگیر مجموعه هایی که وسوه انگیز است نشوند.

حجت الاسلام عبداللهی یادآور شد: قبول داریم بسیاری از پست های حساس کشور به حضور روحانیت نیاز داریم؛ امروز باید  دنبال تربیت فقهای بصیر و انقلابی باشیم از این رو سعی می کنیم در این مدرسه طلاب با انگیزه دفاع از حقانیت اسلام و دین و رسیدن به اجتهاد طلابی انقلابی را تربیت کنیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات