۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۵۶۲۱۶۷
اطلاعیه شورای نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس سپاه؛

وحدت و همدلی نيروهای مسلح بدخواهان نظام را نااميد كرد

شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای ضمن تبريك فرارسيدن سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد انقلابی را گرامی داشت.
شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای ضمن تبريك فرارسيدن سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ، یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد انقلابی را گرامي داشت.

متن اطلاعيه  روابط عمومي شوراي نگهبان به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدِیلاً
سوره احزاب، آيه 23

بعثت حضرت محمد(ص) و هديه دين مبين اسلام به انسان، تحقق وعده‌اي الهي بود كه پيامبران ديگر  منتظرش بودند تا رسالت‌شان تكميل شود و او كه رحمه للعالمين است، آمد كه زنجير از پاي بشر بگشايد و بارهای سنگینی که به ‌ناحق بر دوش بشر نهاده شده بود را بردارد و او را به رستگاري رهنمون شود.

و اين آغاز مصافي جديد بين جبهه حق و باطل بود كه مجاهداني مومن و مخلص را طلب مي كرد كه جان‌شان لبريز از شوق جهاد باشد و مقاومت و صبر در راه خدا را به جان بخرند. و الحق كه بقاي اسلام ناب محمدي سرشار از ايثار و جانفشاني مجاهداني است كه افتخار حقيقت‌‌جويي بر سينه دارند و نامشان تا هميشه تاريخ خواهد ماند و بي‌گمان سالار و پرچمدار اين دردانه‌هاي خلقت، حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) است كه تمام هستي خويش را با خدا معامله كرد تا نور هدايت الهي باقي و شاهراه رستگاري روشن بماند.

در دوران معاصر نيز، كه بار ديگر جهان مي‌رفت تا شاهد سلطه بي‌چون چراي باطل انديشان باشد، بزرگ‌مردي از تبار پيامبر، پاي در راه اسلاف پاك خويش نهاد و با تاسي به مکتب اهل بیت و عاشورا، انقلابي را بنيان نهاد كه لرزه بر جان طواغيت زمان انداخت و اين آغاز مجدد يك رويارويي تمام عيار بين دو جبهه حق و باطل بود. در اين معركه پرخطر، با ابتكار معزه گون امام و تاسيس نهادي مقدس به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، مرداني مومن و شجاع اسلامي پاي به ميدان جهاد نهادند كه حضرت امام خميني(ره) شهداي‌شان را چون شهدای صدر اسلام در پیشگاه مقدس ربوبی، ارزشمند و مورد عنایت حق تعالی و اولیای اسلام خواند.

پاسداران جان‌بركف انقلاب اسلامي از ابتداي تاسيس نهاد مقدس سپاه، در سايه ولايت مداري محض و اطاعت همه جانبه از ولي فقيه زمان ، با باور مومنانه به وعده‌هاي الهی در  عرصه هاي متفاوت، حضوري مقتدرانه داشته‌اند و حاصل اين حضور پربركت، امنيت، اقتدار و عزت روزافزوني است كه ايران اسلامي از آن برخوردار است. بي‌ترديد پيروزي در جنگ‌هاي پيچيده با مزدوران تكفيري استكبار جهاني كه از افتخار پاسداران مومن است و محبوبيت آنها در ميان مردم مسلمان جهان را رقم زده است، هيچگاه با تكيه صرف بر ادوات و مهارت‌هاي نظامي حاصل نمي‌شد و حقيقتا اين ميدان، تجلي‌گاه ايمان و خداباوري سپاه بود كه  كابوس دشمنان اسلام شده و پاسداران مومن را به خار چشم دشمنان و بدخواهان خارجي و داخلي تبديل كرده است.

بحمدالله آنچه كه امروز بيش از پيش در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مشهود است وحدت و همدلي عميق و مستحكمي است كه در بين نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران وجود دارد و در روزهاي اخير به زيباترين شكل در كلام فرمانده محترم كل ارتش هويدا شد و  بدخواهان اين نظام برآمده از خون شهدا را بيش از پيش نااميد كرد.

ضمن تبريك فرارسيدن سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فرماندهان غيور و آحاد پاسداران رشيد، یاد و خاطره شهدای گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حماسه سازانی که دلاوري‌هاي آنان بر تارك تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مي‌درخشد را گرامي مي‌داريم و از خداوند متعال، دوام توفیق سپاه  پاسداران انقلاب اسلامي، ظل توجهات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم (عج)، و تدابیر و منویات فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) را خواستاريم.

اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان

/۱۳۲۳/

ارسال نظرات