۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۶۲۱۲۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آمریکا معبود آل سعود است

استاد حوزه علمیه آمریکا را معبود آل سعود دانست و دلیل سکوت علمای عربستانی را جیره‌خواری آنان در قبال غرب بیان کرد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تدبر در آیات الهی توفیق بزرگی است که باعث می‌شود انسان حقایق را با چشم دل مشاهده کند.

وی افزود: به طور قطع بدون قرآن کریم بسیاری از حقایق برای انسان مجهول می‌ماند و دیدن حقایق آن منوط به یک مایه عظیم الهی است که برای انسان روشنگری کند و چراغ‌هایی را در کنار انسان قرار دهد تا در کنار این روشنایی حقایق برای انسان آشکار شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه تنها انسان با انصاف است که می‌تواند حقایق الهی را بپذیرد، اظهار داشت: گاهی انسان با دیدن یک برگ سبز نه تنها زیبایی خلقت را با چشم سر مشاهده می‌کند بلکه با چشم دل نیز پی به خالق آن برگ می‌برد و همین نگریستن باطنی او را به خدا می‌رساند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان با مشاهده مخلوقات باید متوجه پروردگار این آثار باشد، ابراز کرد: انسان اگر بداند مقصدش کجاست و در نهایت به کجا خواهد رسید، خواهد دانست که خداوند او و دیگر مخلوقات را برای بازیگری در طبیعت خلق نکرده است بر همین اساس به درستی به تکالیف دنیوی و اخروی خود عمل می‌کند تا نابود نشود.

این خطیب مشهور با تبیین این مهم که گناه ظاهرش شیرین و باطنش حاوی زهری کشنده است، عنوان کرد: همه تکالیف الهیه در راستای نجات انسان از زهر کشنده گناه تنظیم شده است بنابراین انسانی که باطن گناه را مشاهده می‌کند هرگز به سوی او حرکت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه همه مخلوقات در راستای هدایت بشر خلق شده‌اند، گفت: انسان بدون آیات روشنگر مدام در اشتباه و تاریکی خواهد ماند کسانی که در مکه منکر پیامبراکرم(ص) و قرآن کریم بودند و ایشان را دیوانه، ساحره و شاعر خطاب می‌کردند افرادی بودند که قبل از بعثت خودشان پیامبر را امین نامیده بودند اما چون نمی‌خواستند چشم دلشان بینا شود رسول خدا را انکار می‌کردند.

این مفسر قرآن کریم عترت و قرآن را بصائر بیان کرد و اظهار داشت: اهل بیت(ع) و آیات الهی انسان‌ها را به خداوند دعوت می‌کنند چیزی که مشرکان هرگز انجام نمی‌دهند، امروز علمای عربستانی جیره‌خواران آمریکا هستند برای همین با مشاهده بمباران مردم بی گناه در برابر آل سعود که بمب و موشکهای آن را از آمریکا و انگلیس خریداری کرده، سکوت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان با بیان اینکه آمریکا معبود و خدای آل سعود است، خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) و قرآن جایی در میان آنان ندارد برای همین آل سعود در گمراهی و تاریکی مطلق قرار دارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات