۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۶۲۰۷۵
حجت الاسلام قابل:

معضلات اقتصادی با همکاری دولت و مردم برطرف می شود

امام جمعه موقت قزوین با بیان این که معضلات مربوط به بحران اقتصادی با هماهنگی و همکاری دولت، تولیدکننده و مردم برطرف می شود، گفت: مردم با خرید کالای ایرانی برای تحقق شعار سال تلاش کنند.
حجت الاسلام علی قابل

حجت الاسلام علی قابل رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ارزیابی عملکرد دولت در زمینه شعار سال با نام حمایت از کالای ایرانی، گفت: در ارزیابی این مسأله باید گفت که در بخش‌هایی که مربوط به حمایت از تولید ملی بوده است دولت موفق بوده و به تاکیدات رهبری توجه شده است اما در بخش صادرات و جلوگیری از ورود کالاهای غیرضروری و مشابه ایرانی عملکرد دولت ضعیف بوده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات ایجادکننده بحران اقتصادی افزود: یکی از عواملی که منجر به بحران اقتصادی می‌شود عدم توجه به تولید ملی است بخشی از این مشکلات مربوط به دولتمردان، بخشی مربوط به مردم و قسمتی دیگر مرتبط به تولیدکنندگان است.

رییس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات دولت و تولیدکنندگان پیرامون حل معضلات مربوط به بحران اقتصادی اظهار کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی و مبارزه با کالای قاچاق و گرانی ارز این معضل را برطرف کند همچنین تولیدکنندگان هم باید با ابتکار در بخش‌های صنعتی و کشاورزی و پوشاک با بالابردن کیفیت کالا این مشکل را حل کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: مردم هم با خرید کالای ایرانی و توجه به اینکه حمایت و خرید کالای ملی سبب اشتغال و کاهش تورم و گرانی خواهد شد به حل این مسائل اقتصادی کمک خواهند کرد از این رو تمام معضلات مربوط به بحران اقتصادی با هماهنگی و همکاری دولت و تولیدکننده و مردم برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام قابل در ادامه توجه به استقلال اقتصادی را از سوی دولت و مردم امری ضروری دانست و تصریح کرد: دولت و مردم و تولیدکنندگان باید همواره به استقلال اقتصادی و خودکفایی معیشتی توجه داشته و سعی کنند که شعارها را به عرصه عمل برسانند در چنین صورتی نیاز کشور به بیگانگان از میان رفته و کشور به پیشرفت نسبی در زمینه اقتصادی خواهد رسید.

وی در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب در سال اقتصاد مقاومتی فرمودند تکلیف ما این است که از شاخص‌های نظام اسلامی حمایت کنیم همچنین فرمودند باید به درون توجه کرده و برون‌گرا هم باشیم و در علم و تحقیق و فناوری فعال بوده و کشور را به پیشرفت برسانیم./۸۷۳/ت303/ب1

ارسال نظرات