۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۶۲۰۴۳
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس:

بیماری امام سجاد در کربلا لطف خفی خداوند برای حفظ امامت بود

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس بیمار بودن امام سجاد(ع) در حادثه کربلا را لطف خفی خداوند دانست و گفت: استفاده از تعابیری همچون امام بیمار برای حضرت زین العابدین(ع) توهین به مقام شامخ امامت است.
سعادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل سعادت مشاور عالی فرمانده سپاه قدس، شب گذشته به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام سجاد(ع) در مسجد جامع غدیر خم با اشاره به نقش مبارزاتی امام سجاد(ع) در رویارویی ظالمان زمان و بنی امیه به ویژه در حادثه کربلا، گفت: حضور امام سجاد(ع) در سفر کربلا حضوری غریبانه و مظلومانه بود.

وی افزود: گاهی در میان عوام تعابیر و تفاسیر غلطی همچون امام بیمار درباره وجود مقدس امام سجاد(ع) شنیده می‌شود و این توهین به مقام شامخ امام و حجت الهی است گویا امام هیچ فضیلت و سجایای حمیده‌ای غیر از بیماری نداشتند.

حجت الاسلام سعادت بیمار بودن امام سجاد(ع) در حادثه کربلا را لطف خفی خداوند دانست و ابراز کرد: اگر امام سجاد(ع) در کربلا بیمار نمی‌شدند به طور قطع ایشان نیز در زمره شهدای کربلا قرار می‌گرفتند و نسل پیامبر(ص) و تداوم امامت قطع می‌شد بنابراین بیماری حضرت مایه حفظ ایشان و تداوم امامت شد.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس با اشاره به بخشی از رویدادهای عصر عاشورا و ایام اسارت خاندان رسول خدا(ص)، گفت: پس از شهادت شهدای کربلا و حمله دشمنان به خیمه‌ها دشمن بر آن شد تا امام سجاد(ع) را نیز به شهادت برساند ولی به دلیل اختلافی که در بین خودشان رخ داد از این کار منصرف شدند و خداوند جان امام سجاد(ع) را محافظت کرد.

وی ادامه داد: در مجلس دارالعماره که حضرت خطاب به ابن مرجانه فرمودند: کشته شدن شهدای کربلا قهر الهی نبود بلکه دست ظالمان بود که خون مطهر آنان را به زمین ریخت و کشته شدن در راه خدا برای ما کرامت است؛ پس از ایراد این خطبه ابن مرجانه ملعون قصد قتل امام را کرد که خداوند در آنجا نیز جان حضرت را نجات داد.

حجت الاسلام سعادت با اشاره به اینکه شهادت و اسارت دو چهره کربلا است، عنوان کرد: اسارت پیام است و پیام رسان عاشورا حضرت زینب کبری(س) و حضرت امام سجاد(ع) بودند و امام سجاد(ع) نقش اساسی در زنده نگاه داشتن واقعه عاشورا داشتند.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس در پایان خاطرنشان کرد: روشنگری امام سجاد(ع) در تبیین جایگاه بنی امیه و جایگاه امامت سبب شد اشقیای کربلا رسوای تاریخ شوند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات