۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۶۲۰۴۲
مدیر مدرسه علمیه مشکلات:

دشمن در پی ناامید کردن مردم از انقلاب است

مدیر مدرسه علمیه مشکلات با بیان اینکه دشمن در پی ناامید کردن مردم از انقلاب است، گفت: امروز دشمن درصدد است اوضاع کشور را بسیار خراب و آشفته نشان دهد تا مردم را از انقلاب و دستاوردهای آن ناامید کند.
حجت الاسلام قاسمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسمیان مدیر مدرسه علمیه مشکلات، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام زین العابدین(ع) در امامزاده علی اکبر(ع) برگزار شد، گفت: انسان هنگام دعا نباید تصور کند که خداوند دعای او را مستجاب نمی‌کند، این شک داشتن به پروردگار است.

وی افزود: کسی که می‌گوید خدا با من بد است خدا نیز با او بد می‌شود اگر انسان بگوید خداوند متعال اگر مرا از چیزی منع کرده به جای آن در قیامت جبران می‌کند خداوند نه تنها در قیامت بله در دنیا نیز همان نعمت را به او عطا می‌کند.

حجت الاسلام قاسمیان با استناد به کلام امام صادق(ع)، ابراز کرد: حضرت به شاگردانش می‌فرمودند: اگر کسی که نزد ما می‌آید تا معارف کسب کند اگر مرتکب گناهی می‌شود او را رها کنید ولی اگر کسی اهل بیان زشتیهای دیگران است او را دور کنید؛ بنابراین انسان نباید از خداوند ناامید شود و از خدا بد بگوید.

مدیر مدرسه علمیه مشکلات با اشاره به اینکه اعمال انسان خدا باور الهی است، اظهار داشت: کسی که به خداوند امیدوار است در عمل او نیز این امیدواری آشکار می‌شود به طور قطع خداوند چنین فردی را رها نمی‌کند و به شدت مراقب او هست.

وی عبادت و نجوای شامگاهی را بسیار مهم بیان کرد و گفت: خداوند به پیامبراکرم(ص) توصیه فرمودند اگر می‌خواهی به مقام محمود دست یابی باید اهل عبادت شامگاهی و مناجات سحر باشی؛ نماز شب خواندن توصیه بزرگان اخلاق است از این رو انسان نمی‌تواند به مساله عبادت بی توجهی کرده و از آن غافل شود.

حجت الاسلام قاسمیان ادامه داد: امروز متاسفانه سهل انگاری درباره نماز شب بسیار شده است به طوری که دامن برخی از روحانیان و طلاب را هم گرفته است در حالی که طلاب قبل از آن که عالم باشند باید عابد باشند.

مدیر مدرسه علمیه مشکلات اضافه کرد: چهره مرحوم حاج آقا بهجت به قدری نورانی بود که انسان با دیدن سیمای ایشان یاد خدا می‌افتاد؛ نماز شب و نجوای شبانه به انسان نورانیت می‌دهد.

وی با اشاره به اوضاع دوران امامت امام حسین(ع)، تصریح کرد: در آن دوران مردم به جایی رسیده بودند که اگر جایی رقاصه‌‌ای می‌خواستند از شهر مدینه دعوت می‌کردند بنابراین وضعیت امروز کشور ما خیلی بهتر از دوران اولیای الهی است، امروز دشمن درصدد است اوضاع کشور را بسیار خراب و آشفته نشان دهد تا مردم را از انقلاب و دستاوردهای آن ناامید کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان در پایان ادامه داد: انسان هرگز نباید از رحمت خداوند ناامید باشد و باید به عهدی که با خداوند بسته پای بند باشد. انسان باید وظیفه خود را در هر پست و مقامی که هست به بهترین وجه ممکن به انجام برساند تا این بحران سپری شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات