۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۶۲۰۳۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

بدون نماز و قرآن نمی توان به لذت مناجات رسید

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان باید ابتدا لذت نماز را بچشد تا درک کند دعا کردن لذت بیشتری دارد، گفت: انسانی که نماز به جا نمی آورد و قرآن قرائت نمی کند، شیرینی دعا کردن را هم درک نمی کند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در جشن باشکوه انوار کربلا که از سوی هیأت ثارالله قم در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی(ره) برگزار شد، با بیان این که انسان باید ابتدا لذت قرائت قرآن کریم را درک کند تا به شیرینی دعا کردن برسد، گفت: اهل بیت(ع) بارها تأکید کرده اند که دعا کردن بسیار جایگاه ویژه ای در ارتباط با خداوند دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که انسان باید ابتدا لذت نماز را بچشد تا درک کند دعا کردن لذت بیشتری دارد، اظهار داشت: انسانی که نماز به جا نمی آورد و قرآن قرائت نمی کند، شیرینی دعا کردن را هم درک نمی کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه فرهنگ دعا کردن در زندگی ها کمرنگ شده است، عنوان کرد: نباید دعا کردن را در مراسم ها و هیأت ها خلاصه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: امروزه نه تنها دعا کردن در مراسمات خاص خلاصه شده، بلکه همان مراسم ها نیز بسیار خلوت برگزار می شود.

خطیب برجسته حوزوی با بیان این که دعا کردن بهترین راه جلوگیری از آلوده شدن به گناهان است، عنوان کرد: ما در جبهه ها مشاهده کردیم که جوانان برای اینکه توفیقات خود را از دست ندهند، اعمال و رفتار خود را کنترل می کردند تا مبادا توفیق شهادت از آن ها سلب نشود.

وی خاطرنشان کرد: انسانی که مأنوس با دعا کردن باشد، بی تردید آلوده به گناه نخواهد شد، زیرا آنچنان محو زیبایی های خداوند شده است که سرگرم بازی های دنیا نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که انسان باید حال مناجات پیدا کردن را مغتنم بشمارد، افزود: هرگاه انسان حال مناجات پیدا کرد، بی شک مورد نگاه و عنایت خداوند قرار گرفته و باید آن را فرصت خوبی برای سیر و سلوک بداند و از آن به بهترین  شکل استفاده کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که انسان در زمینه مناجات کردن باید اهل بیت(ع) را الگو قرار دهد، ادامه داد: آن مناجاتی از ارزش بیشتری برخوردار است که در خلوت و به صورت تنهایی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه وظیفه انسان در این دنیا مناجات و نجوا کردن با خداوند است، یادآور شد: انسان در این دنیا باید به مناجات بپردازد، زیرا اگر بدون مناجات از دنیا برود در آخرت حسرت می خورد و افزون بر این به عذاب الهی نیز دچار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان این که فرهنگ اشک ریختن و تضرع به درگاه الهی در فرهنگ جامعه ما مورد غفلت واقع شده است، گفت: حضرت امام(ره) در نماز شب شان همیشه صدای گریه و تضرع شان بلند می شد؛ امروزه طلاب باید با خودسازی و توکل به خداوند به حل مشکلات جامعه بپردازند./۸۴۱/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات