۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۵۶۲۰۳۴
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی:

مرحوم وافی با علما تعامل مستمر داشت

استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم حاج علی وافی در زمینه های مذهبی همیشه پیشقدم بود و همواره با علمای بزرگ دینی تعامل مستمر داشت.
حجت الاسلام آقاتهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی شب گذشته در مجلس ترحیم حاج علی وافی برادر آیت الله ابوالقاسم وافی که در مسجدالنبی(ص) واقع در سالاریه برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «وَ تَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیرَ الزَّادِ التَّقْوی‌» گفت: عمر به سرعت می‌گذرد و باید با تلاش مضاعف سعی کنیم توشه آخرت خودمان را جمع کنیم و بدانیم که این توشه باید از جنس تقوا باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مرحوم حاج علی وافی در زمینه های مذهبی همیشه پیش قدم بود و همواره با علمای بزرگ دینی تعامل مستمر داشت.

وی افزود: ایشان افتخارش این بود که کفش های سینه زنان حسینی را جفت کند و همواره برای امام حسین(ع) مراسم  عزاداری برپا می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطرنشان کرد: ما در این دنیا جاودان نخواهیم بود، چراکه به این دنیا آمده ایم تا روزی به دار آخرت برویم و محصول دنیوی خود را برداشت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بر اساس آیات و روایات بهترین توشه برای  آخرت «تقوا» است، ابراز کرد: انسان متعلق به خداوند است و هیچ چیزی از خود ندارد؛ چشم، گوش، زبان و همه اعضای بدن صاحب دارد و اینگونه نیست که ما بپنداریم حساب و‌ کتابی وجود ندارد.

وی توسل‌، توجه و پناه بردن به اهل بیت(ع) را راه نجات و سعادت‌مند شدن دانست و اظهار داشت: انسان باید رضایت الهی را سرلوحه عمل خویش قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به روایت «همه ما اهل بیت(ع) کشتی نجات هستیم، اما حسین(ع) سریع تر از ماست»، بیان کرد: باید با تمسک به اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) مشکلات و گرفتاری های دنیوی و اخروی خود را حل کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سیره امام سجاد(ع) گفت: حضرت(ع) در آن دوران ظلمانی که معاویه طی ۴۸ سال به راه انداخته بود با یک خطبه خوانی پایه های آن حکومت ظلمانی را به گونه ای متزلزل کردند که همه مردم تاریکی آن حکومت را درک کردند.

وی با اشاره به ضرورت دفاع از حق ابراز داشت: همیشه باید مدافع حق باشیم و بدانیم که وظیفه ما امروزه پشتیبانی از ولایت فقیه است./۸۴۱/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات