۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۵۶۲۰۲۶
آیت الله مکارم شیرازی:

اختلاس‌گران دارای اعتقاد ضعیف و متزلزل هستند

حضرت ‌آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: بدون تردید افرادی که اختلاس‌ می کنند اعتقاد ضعیف و متزلزلی دارند و ممکن نیست که یک شخص معتقد اختلاس و دزدی کند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی  در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری این کنگره که در مجتمع دارالولایه برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد و ایام شعبانیه اظهار کرد: در مورد پیشرفت‌ علوم اسلام بحث‌های بسیار زیادی توسط دانشمندان داخلی و غربی انجام شده است و بسیاری از اندیشمندان غربی هنوز هم پیشرفت سریع علوم اسلامی را یک معما می‌دانند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های اسلام در زمینه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و تمدنی افزود: براساس یک روایت، عامل پیشرفت اسلام زندگانی ساده و یقین و باور قطعی به مبانی اسلامی است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسلمانان در گذشته ایمان بسیار قوی داشتند و به عنوان مثال زمانی که وارد میدان جنگ و جهاد می‌شدند، خوشحال بودند چراکه می‌‌دانستند پیروزی در جنگ و یا شهید شدن هر دو موجب افتخار است.

وی بیان کرد: بدون تردید افرادی که اختلاس‌ می کنند اعتقاد ضعیف و متزلزلی دارند و ممکن نیست که یک شخص معتقد اختلاس و دزدی کند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به عوامل عقب‌ ماندگی اسلام در سال‌های اخیر گفت: ایمان متزلزل و وابستگی‌‌های زیادی موجب عقب ماندگی شده است که البته امیدوارم در سایه انقلاب اسلامی بتوانیم وابستگی‌ها را از بین ببریم، زندگی‌ها را ساده کنیم و اعتقاد و یقین ما به‌گونه‌ای باشند که در راه اسلام جانفشانی کنیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین معجزه پیامبر (ص) قرآن کریم است، تصریح کرد: بسیاری از دانمشندان علوم دینی و مورخین، معجزات بسیار زیادی را برای پیامبر (ص) قائل هستند اما تاکنون به معجزه علم پیامبر (صلّی الله علیه وآله) توجه‌ زیادی نشده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: اسلام و پیامبر (ص)‌ از جایی برخواستند که بی‌سوادی، جهالت و خرافات در آن‌جا حاکم  بود و  انقلاب علمی که پیامبر (ص) ایجاد کردند، معجزه‌‌ای بزرگ بود، چراکه درخشیدن خورشید علم در آن محیط تاریک با اسباب عادی ممکن نیست؛ همچنین پس از پیامبر (ص) نیز این علوم به حضرت علی (ع) منتقل شد، بنابر این جای تعجب ندارند که شیعیان پیشگامان علوم اسلامی هستند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی گفت: تاکنون اقدامات زیاد و ارزشمندی توسط علما انجام شده است، اما همچنان حق این مطلب به درستی ادا نشده است و تاکنون خدمات عظیم علمای اهل بیت به علوم اسلامی تجمیع و مشخص نشده است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلام را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی آثار و برکات زیادی دارد تصریح کرد: در این کنگره یک تلاش گسترده در خصوص علوم اسلام شده است، البته این کنگره تنها به علوم اسلامی نپرداخته است بلکه دیگر علوم را نیز مورد توجه قرار داده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه افراد زیادی درگیر استخراج منابع و دسته بندی و عرضه آن بودند گفت: کتاب‌های کنگره به سادگی تهیه نشده است بلکه حدود ۴۰۰ نفر قریب به ۲ سال زحمت کشیدند تا این مقالات و کتاب‌ها تدوین و تجمیع شود.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص کنگره بیان کرد: برگزاری کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی از جمله برکات انقلاب اسلامی است که تمامی رسانه‌ها باید برای بازتاب و رساندن پیام آن به جهان تلاش کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر در زمانی زندگی مي‌کنیم که می‌توانیم مکتب اهل بیت (ع) را بازگو کنیم و باید از این فرصت و ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم./۱۳۲۳/

ارسال نظرات