۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۶۲۰۲۴
آیت الله مکارم شیرازی:

برنامه کمیته امداد بر کاهش افراد تحت پوشش متمرکز باشد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که برنامه کمیته امداد باید بر کاهش افراد تحت پوشش باشد، گفت: افزایش افراد تحت پوشش، خدمات کمیته امداد را تحت تاثیر قرار می دهد.
آیت الله مکارم در دیدار مدیر کل کمیته امداد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان این که مهم ترین کار کمیته امداد جلب اعتماد مردم است، از خدمات و فعالیت های این نهاد ابزار خرسندی کرد.

وی افزود: امیدوارم که خدمات و فعالیت ها متوقف نشود، مسأله مهم اعتماد مردم است که اگر جلب شود کمیته امداد بالاترین سرمایه را دارد اما اگر این اعتماد متزلزل شود سرمایه خود را از دست می دهد، در این راستا باید خدمات و فعالیت ها به درستی خبررسانی شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که بسیاری علاقه مند به انجام کارهای خیر هستند، اظهار داشت: این افراد اگر اطمینان و اعتماد کافی به مرکزی پیدا کنند، یقینا اقدام خواهد کرد؛ باید با اطلاع رسانی بیشتر و شرح خدمات جلب اعتماد کرد.

وی کمیته امداد را از برکات انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: متن انقلاب اسلامی استقرار حکومت دینی و الهی است و حواشی بسیاری دارد که کمتر از متن نیست، یکی از آن ها کمیته امداد محسوب می شود که از این طریق کمک های مردمی بسیاری صورت گرفته است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که خدمات و برکات کمیته امداد به عنوان یکی از برکات انقلاب باید تبیین شود، ابراز داشت: این خدمات و فعالیت ها باید اعلام شود تا مردم نسبت به انقلاب امیدوارتر شوند و بدانند چه خدمات مهمی صورت گرفته است.

وی تأکید بر توجه به برنامه های دینی و فرهنگی در کمیته امداد عنوان کرد: تقویت برنامه های دینی و فرهنگی برکات و آثار بیشتری در فعالیت های کمیته امداد خواهد داشت، تقویت مذهب سبب تقویت کارهای خیر مردمی می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی باید در درجه اول کارها باشد، برنامه های فرهنگی اثرات بسیاری دارد و راه های بسیاری در این زمینه وجود دارد که با اندیشه باید اجرا شود، گاهی برنامه های فرهنگی می تواند به صورت غیر مستقیم باشد و اهمیت مسائل دینی و اجتماعی برای مردم تبیین شود.

وی استفاده از افراد متخصص در کارها را مهم دانست و اضافه کرد: باید از افراد متخصص مانند روانشناسان استفاده شود تا کارها اثرگذارتر باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که برنامه کمیته امداد باید بر کاهش افراد تحت پوشش باشد، گفت: افزایش افراد تحت پوشش، خدمات کمیته امداد را تحت تاثیر قرار می دهد، در حالی که باید به کیفیت اهمیت فوق العاده داد و کمک ها باید  قابل ملاحظه باشد.

وی با اشاره به اعتماد مردم و مرجعیت به کمیته امداد افزود:  وقتی از ما سؤال می شود که آیا می توانیم فطریه را به کمیته امداد دهیم در پاسخ اجازه می دهیم و این نشانه از اعتماد مرجعیت به کمیته امداد است./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات