۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۶۱۹۹۳

ادامه سرکوب شدید تروریست‌‌ها در سوریه از سوی جبهه مقاومت

ارتش سوریه در شهرک‌ها و محله های جنوب دمشق همچنان به عملیات خود علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهد و موفق شده است در محله «التضامن» پیشروی کند.
حملات ارتش سوریه علیه تروریست ها

به گزارش خبرگزاری رسا، ارتش سوریه از انتهای هفته گذشته عملیات نظامی خود علیه گروههای تروریستی داعش و جبهه النصره در جنوب دمشق را آغاز کرد.

ارتش سوریه روز گذشته این عملیات را در مناطق «الحجر الاسود و التضامن» و اردگاه «الیرموک» و اطراف آن ادامه داد.

منابع میدانی به وبگاه خبری مراسلون اعلام کردند که ارتش سوریه در محله «السلیخه» واقع در منطقه التضامن پیشروی داشته و توانسته است مسجد جامع حضرت «علی» (ع) را آزاد کند.

همزمان با ادامه عملیات نظامی در این منطقه، تروریستهای مستقر در الحجر الاسود اعلام کردند که تسلیم می‌شوند.

در همین راستا، وبگاه خبری معارض «عنب» ضمن اذعان به پیشروی ارتش سوریه در برابر عناصر داعش در جنوب دمشق، اعلام کرد که حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریستها در الیرموک، الحجر الاسود، التضامن و القدم همچنان ادامه دارد.

عنب اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه در محور السلیخه حملاتشان را گسترش دادند و در این منطقه در برابر تروریستهای «معارض» پیشروی کردند.

توافق خروج تروریستها از قلمون شرقی

در همین راستا، ارتش سوریه در منطقه قلمون شرقی موفق شد کنترل سلسه جبال «البترا و الافاعی» را به دست گیرد.

نیروهای ارتش همچنین در این منطقه توانستند 20 تانک متعلق به تروریستها را به همراه مقادیری سلاح سنگین و سبک مصادره کنند.

در نتیجه این پیشروی بود که شهرکهای «الرحیبة، جیرود و الناصریة» جدا شدند و تروریستهای حاضر در این منطقه مجبور شدند که تسلیم شوند و با ارتش سوریه توافق کنند.

بر اساس این توافق، قرار است تروریستهای حاضر در مناطق «الرحیبة، جیرود و الناصریة» واقع در ریف دمشق از این منطقه خارج شوند. قرار است که این توافق صبح امروز شنبه اجرایی شود.

بر اساس توافق مذکور، تروریستها سلاح سنگین، نیمه‌سنگین و انبارهای مهمات خود را تحویل ارتش سوریه خواهند داد و پس از خروج از این منطقه عازم ادلب و «جرابلس» در استان حلب خواهند شد.

این توافق یک روز پس از آن صورت گرفت که در جریان آن شهرک «الضمیر» واقع در منطقه قلمون از وجود تروریستهای جیش الاسلام و سیار تروریستهای حاضر در آن تخلیه شد.

روز گذشته نیز در منطقه الحجر الاسود دمشق توافق آتش بس برقرار شد. بر اساس این توافق، قرار است تروریستهای حاضر در مناطق جنوب دمشق از این منطقه خارج شوند.

همچنین بیشتر گروههای تروریستی از این منطقه خارج شده و کسانی که تمایل دارند باقی بمانند، به وضعیتشان رسیدگی خواهد شد.

یک گروه از تروریستها پس از ترک غوطه، به سمت صحرای شرقی سوریه و گروههای دیگر عازم استان ادلب خواهند شد.

سایر گروههای تروریستی حاضر در شهرکهای «ببیلا و بیت سحم» نیز مخیر هستند که یا این شهرکها را ترک کرده یا به وضعیتشان رسیدگی شود.

همزمان با این توافق، ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه تروریستها ادامه خواهد داد تا همه بندهای توافق تکمیل شود./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات