۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۶۱۹۸۵
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

صدقه دادن ایمان انسان را حفظ می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه صدقه ایمان انسان را حفظ می‌کند، گفت: صدقه ایمان انسان را رشد داده و از بلاها و فتنه‌ها حفظ می‌کند.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس شورای حوزه علمیه استان تهران، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: امیرمومنان علی(ع) فرمودند: ایمانتان را با صدقه سیاست کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه ایمان باید اداره و صیانت شود، ایمان همواره در معرض خطر و اضمحلال است، ادامه داد: انسان برای محافظت از اموال و وسایل با ارزش علاوه بر مراقبت فیزیکی مراقبت معنوی هم انجام می‌دهد و صدقه نیز پرداخت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با استناد به کلام امیرمومنان(ع)، اظهار داشت: حضرت می‌فرماید: ایمان عزیز است و با صدقه دادن محفوظ می‌ماند؛ آثار وضعی صدقه آن است که ایمان انسان را از زوال و نابودی حفاظت و صیانت می‌کند.

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: حضرت می‌فرمایند: با پرداخت صدقه برای اموال خودتان دژ و حصار ایجاد کنید تا نابود نشود؛ اثر وضعی پرداخت زکات آن است که خداوند اموال انسان را رشد داده و به آن برکت می‌دهد.

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) در ادامه تصریح کرد: حضرت فرمودند: با دعا امواج بلا را دفع کنید؛ انسان همواره در معرض بلاهای بسیاری قرار دارد. در عالم دنیا فتنه‌های فراوانی انسان را احاطه کرده و بلا همانند امواج به سمت انسان در حال حرکت است زیرا این دنیا وادی بلا و ابتلائات است.

این مفسر قرآن کریم در ادامه بیان داشت: خداوند است که می‌تواند انسان را از بلا نجات دهد، عصر کنونی روزگار عجیبی است و فتنه‌های بسیاری در آن وجود دارد. به جرات می‌توان ادعا کرد که در طول تاریخ هیچ امتی به اندازه ملت ما عجایب و تحولات تاریخی را ندید بنابراین ما در معرض خطر و فتنه قرار داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در امواج فتنه‌ها و بلاها قرار گرفتند و نابود شدند از این رو ما باید دعا کنیم در امواج بلا و فتنه گرفتار نشویم./813/پ202/ب1

ارسال نظرات