۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۶۱۹۶۴

راه اندازی پویش مردمی«قدمی برمی داریم» در ایام نیمه شعبان

برنامه های فرهنگی و هنری مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان با محوریت پویش مردمی «قدمی برداریم» برگزار می شود.
آغاز سال ۱۳۹۷ در مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صدوقی در نشست خبری مراسم نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات این مسجد برگزار شد با تبریک اعیاد ماه شعبان اظهار کرد:مراسم نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران در سال جاری به مدت 9 شب از چهارم تا 12 اردیبهشت برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: در برگزاری مراسمات نیمه شعبان به سمتی پیش می رویم که تمام مراسمات مردمی و به استان ها واگذار شوند که در نیمه شعبان سال جاری سه استان تهران، زنجان و اصفهان مراسم ویژه ای برگزار می کنند.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نیمه شبعان گفت: برای نخستین بار تفاهم نامه ای با شورای هیأت های مذهبی استان قم بسته خواهد شد که هیأت های مذهبی می توانند در طول سال از ظرفیت های مسجد مقدس جمکران استفاده کنند.

صدوقی ادامه داد: تجلیل از پیرغلامان مهدوی از برنامه های فرهنگی مسجد مقدس جمکران است و از حاج علی خورشیدی که بیش از 30 سال است دعای توسل مسجد مقدس جمکران را قرائت می کند و حاج علامرضا سازگار به عنوان شاعر آیینی تجلیل خواهد شد.

صدوقی با اشاره به پویش قدمی برداریم اظهار کرد: هدف از ایجاد این پویش معرفت زایی، انس با  با امام عصر(عج) و تبیین وظایف منتظران در عصر غیبت است تا در متن زندگی مردم جاری شود و عینیت پیدا کند.

وی با بیان این که برنامه های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکرن به صورت رسمی از سه شنبه چهارم اردیبهشت 97 آغاز می شود، گفت: برای نخستین بار افتتاحیه رسمی ستاد جشنواره نیمه شعبان همراه با مراسم خطبه خوانی ساعت 18:30 در صحن امام مهدی(عج) برگزار می شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: افتتاح جشنواره ملی مهدویت با عاملیت جهاد دانشگاهی ساعت 14 چهارشنبه پنجم اردیبهشت، جشن پیوند فیروزه ای، برگزاری مراسم نیمه شعبان از سوی استان اصفهان شنبه هشتم اردیبهشت ، پیاده روی طلاب جامعه المصطفی(ص) از حرم حضرت معصومه(س) به سوی مسجد مقدس جمکران دوشنبه  دهم اردیبهشت، همایش نرجسانه ویژه بانوان مهدی یاور در شبستان کربلا دوشنبه دهم اردیبهشت، افتتاح مرکز تخصصی مشاوره مسجد مقدس جمکران  سه شنبه 11 اردیبهشت در ساختمان دارالشفاء مسجد جمکران از جمله برنامه های مراسمات نیمه شبعان است.

وی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه مراسم احیاء شب نیمه شعبان ساعت 15 دقیقه بامداد آغاز و مراسم ویژه شب احیاء با سخنرانی حجت الاسلام مؤمنی ساعت 2:40 برگزار می شود؛ روز چهارشنبه نیز جشن شکر گزاری خادمین برگزار می شود.

صدوقی اضافه کرد: از دهم تا چهاردهم اردیبهشت نمایشگاه قدمی برای ظهور در شبستان امام هادی(ع) برگزار می شود که در این راستا غرفه هایی رایگان در اختیار مؤسسات مهدوی قرار می گیرد بنابراین مؤسسات متقاضی می توانند از یکم اردیبهشت تا چهارم اردیبهشت برای نام نویسی اقدام کنند.

وی ادامه داد: از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور درخواست شده است که در جمعه پیش از نیمه شعبان در تمام نمازهای جمعه سراسر کشور زیارت آل یاسین خوانده شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان با اشاره به برنامه تجلیل از مهدی یاوران گفت: در برنامه مهدی یاور از فعالان مهدویت تجلیل می شود که در نیمه شعبان سال جاری به جهت نابودی داعش دو مهدی یاور خواهیم داشت که از ابومهدی مهندس فرمانده بسیج مردمی عراق و سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس تجلیل صورت خواهد گرفت./۱۳۲۴/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات