۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۶۱۹۴۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین:

بی‌توجهی مسؤولان سبب اختلال در روند اقتصاد کشور می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: سهل‌انگاری و بی‌توجهی مسؤولان و دولت‌مردان سبب اختلال در روند اقتصاد کشور می‌شود.
حجت الاسلام عباس نظری

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به عملکرد دولت در زمینه شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: کشور ما در خصوص محاسبه اقتصادی شاخصه‌هایی دارد نخست میزان اشتغال، دوم سرانه درآمد ملی و سوم تولیدات و محصولات کشور که در بازار کشورهای دیگر به فروش می‌رسد.

وی در ادامه ادامه افزود: متاسفانه در کشور ما کارخانه‌های فعال رو به تعطیلی می‌رود و کارگران در حال اخراج شدن هستند این امور موجب افزایش ورود کالاهای خارجی به درون کشور شده و روند توسعه اقتصادی را مختل خواهد کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه با بیان اینکه سهل‌انگاری و بی‌توجهی مسؤولان و دولت‌مردان دولتی موجب اختلال در روند اقتصاد کشور می‌شود خاطرنشان کرد: متاسفانه مسؤولان به طور پیوسته بهانه می‌آورند که ماشین‌آلات و دستگاه‌های کارخانجات غیرقابل استفاده شده و تولید به صرفه نیست آنها محصولات ایران را به کشورهای دیگر فرستاده و به نام کالای خارجی وارد کشور می‌کنند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به عدم اهتمام دولت بر مسأله تولید و اشتغال تصریح کرد: امروز شرکت‌هایی که کالای خارجی وارد می‌کنند بسیاری از آنها وابسته به مسؤولانی هستند که به خاطر رسیدن به منافع شخصی و مادی خود هیچ تلاشی برای افزایش تولید و میزان بهره‌وری و سامان دادن به اشتغال و کاهش بیکاری نمی‌کنند.

وی در پایان گفت: ضعف مدیریت قوای اجرایی موجب پیدایش مسائل اقتصادی و معیشتی مردم شده است به عنوان نمونه در خصوص ماجرای گرانی ارز که موجب تورم شده است در تیم‌های دولتی قدرت ابتکار وجود ندارد و طرفداران دولت معتقد هستند این تیم نسبت به تیم قبلی ضعیف‌تر است./۸۷۳/ت303/ب1

ارسال نظرات