۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۶۱۹۴۵
آیت‌الله نوری همدانی:

پشتیبانی نکردن از سپاه نشانه جهل یا دشمنی با انقلاب است | نباید با دشمنان همنوا بود

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ارتش و سپاه را دو بال نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: کسی که از سپاه پشتیبانی نکند یا بین ارتش و سپاه تفاوت قائل شود یا جاهل و یا با انقلاب اسلامی دشمن است.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان و اساتید مدرسه علمیه حضرت اباالفضل که از جانبازان حوزوی هستند، گفت: برخی نقد به برجام را در حکم دشمنی با نظام می‌دانند، حال چگونه است که موقعیت سپاه را پایین می‌آورد و آن را تحقیر می‌کند؟ در صورتی که سپاه از ابتدا قدرتی بسیار بزرگ بوده است و هست و روز به روز هم قدرتمندتر و با بصیرت بیشتر در مقابل دشمن خواهد ایستاد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: کسی که از سپاه پشتیبانی نکند یا جاهل است یا دشمن انقلاب است؛ همانطور که ارتش قدرتمند، حافظ و نگهبان انقلاب است، سپاه هم به همان اندازه در صحنه حضور دارد.

وی افزود: ارتش و سپاه هر دو با هم دو بازوی قدرتمند نظام هستند، اگر کسی بین این‌ها تفاوتی قائل شود و مزیتی بر هر یک قائل باشد و دیگری را پایین بیاورد یا جاهل و یا دشمن است؛ ارتش و سپاه دو بازوی الهی برای نظام جمهوری اسلامی هستند.

این مرجع تقلید ارتش، سپاه و بسیج را بازوان قدرتمند نظام دانست و گفت: در زمان دفاع مقدس این ارگان‌ها با رزمشان از نظام اسلامی دفاع کردند و اکنون نیز هر یک به نوبه خود در تأمین امنیت، آرامش و آسایش مردم نقش ایفا می‌کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ابتدای سخنان خود با اشاره به آیه نفر از سوره توبه اظهار داشت: مدرسه علمیه حضرت اباالفضل که روحانیان جانباز را در خود جای داده است دارای طلابی است که در هر دو حرکت مورد اشاره این آیه موفق بوده‌اند؛ این افراد هم در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل جهاد کرده‌اند و هم در تبلیغ دین مبین اسلام کوشا هستند.

وی جانبازان را شهدای زنده خواند و ابراز داشت: ارتباط بین رهبر و لشکر بسیار مهم است؛ همانطور که در زمان ائمه(ع) علاقه و ارتباط با این بزرگواران وظیفه مسلمانان بود امروز هم همه باید ارتباط خود را با ولی فقیه که پرتویی از همان ولایت ائمه(ع) است حفظ کنند.

این مرجع تقلید از طلاب حوزه علمیه خواست که در مقابل حرکات استکبار مانند حمله به سوریه بصیر و هوشیار باشید و بدانید که پول این حرکات را عربستان می‌دهد و این حرکات در راستای مواضع صهیونیست جهانی انجام می‌شود./836/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات