۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۶۱۹۳۵
آیت الله سلیمانی تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت حوزه علمیه برای پرکردن خلأهای معنوی جامعه

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ظرفیت های فکری و معنوی موجود در حوزه علمیه یک پتانسیل بسیار قوی برای تأمین نیازهای جامعه است، گفت: امروز برای پر کردن خلأهای معنوی و عقیدتی جامعه باید از ظرفیت تبلیغی حوزه های علمیه بهره گرفته شود.
آیت الله محمد سلیمانی

آیت الله محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، با بیان این که حوزه علمیه مسؤول پاسداری ایمان جامعه اسلامی و دفاع از اصول و فروع دین مقدس اسلام است، افزود: حوزه های علمیه مرکز پرورش دین پژوهان و فقهای دینی برای آینده نظام اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جایگاه و نقش سیاسی حوزه علمیه در یک نظام دینی غیر قابل انکار است، تصریح کرد: حوزه های علمیه همچنان که در ایجاد و استقرار یک حکومت دینی نقش محوری داشتند در ادامه نیز به عنوان یک مرجع دینی در بسیاری از زوایای مختلف نظام اسلامی نقش آفرین هستند.

آیت الله سلیمانی با بیان این که یکی از وظایف دولت اسلامی حفظ و ترویج ارزش های الهی است، خاطرنشان کرد: تبلیغ دینی از شئون حکومت اسلامی است و در یک نظام دینی، دولت ها باید از همه ابزارها برای ترویج و دفاع از ارزش های دینی و جلوگیری از ضد ارزش ها استفاده کند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر یکی از بهترین راه های رشد و تعالی دینی در جامعه را تقویت حوزه های علمیه دانست و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش مراکز حوزوی و دینی در جامعه هستیم.

وی با اشاره به این که موقعیت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و ظرفیت های آن در دنیای امروز امیدی برای همه مسلمانان است، تصریح کرد: باید از این پتانسیل مناسب به منظور رشد و گسترش دین و ارزش های الهی با بهره گیری از ظرفیت مراکزی حوزوی بهره گرفت.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تکیه کردن با شیوه های سنی نمی تواند منجر به پاسخگویی به نیازهای روز جامعه شود، خاطرنشان کرد: برای تأمین نیازهای جامعه امروز باید از ظرفیت های نوین در کنار ابزارهای سنی بهره گرفته شود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که ظرفیت های فکری و معنوی موجود در حوزه علمیه یک پتانسیل بسیار قوی برای تأمین نیازهای جامعه است، تصریح کرد: امروز برای پر کردن خلأهای معنوی و عقیدتی جامعه باید از ظرفیت تبلیغی حوزه های علمیه بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، فقه شیعه را فقهی کارآمد به منظور پاسخگویی به نیازهای روز جامعه دانست و خاطرنشان کرد: عده ای تصور می کنند که فقه قادر به تأمین نیازهای روز جامعه در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیست بلکه این طرز فکر اشتباهی است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که کارآمدی فقه شیعه در ادوار مختلف به اثبات رسیده است، تصریح کرد: ورود فقه به مسائل روز جامعه می تواند از بسیاری مشکلات و بحران های به وجود آمده بکاهد.

آیت الله سلیمانی با تأکید براین که تحول در حوزه باید متناسب با رخدادهای روز جامعه باشد، خاطرنشان کرد: حوزه برای حفظ مرجعیت فکری خود در جامعه نباید از پیشرفت های جامعه عقب بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران، تحول در حوزه به ویژه در نظام تبلیغی را یکی از مهم ترین نیازهای روز جامعه دینی دانست و تصریح کرد: با توجه به رشد سریع و حرکت شتابان ابزارهای تبلیغی نیاز است حوزه های علمیه نیز باید در عرصه حرکت شتابنده ای داشته باشند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که تحول در حوزه نیازمند نگاه جامع به همه بخش های حوزه است، خاطرنشان کرد: باید با تقویت زیرساخت های آموزشی، پژوهشی و تربیتی در مدارس علمیه بستری را برای تحول در حوزه فراهم کنیم.

آیت الله سلیمانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که تحول در حوزه آثار و برکات بسیاری برای جامعه اسلامی خواهد داشت، تصریح کرد: نتیجه هر گونه جهش و پیشرفتی در حوزه به جامعه اسلامی باز می گردد./۹۵۰/ت303/ب1

ارسال نظرات