۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۶۱۹۲۴
معاون پژوهش مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی مطرح کرد؛

ظرفیت بزرگ محققان علوم اسلامی حوزه برای فرهنگ سازی در عرصه بین الملل

دبیر علمی همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل با اشاره ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش با بیش از ۱۰ زبان دنیا از ظرفیت بزرگ محققان علوم اسلامی حوزه برای فرهنگ سازی در عرصه بین الملل یاد کرد.
قربان پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه همایش بین المللی جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

دکتر محمد قربان پور دلاور دبیر علمی همایش در این مراسم با بیان این که بیش از 200 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، اظهار داشت: مقالات از کیفیت خوبی برخوردار بود و حداقل استفاده ای که می توانیم از این همایش ببریم، بیش از 240 محقق را شناسایی کردیم که دغدغه فرهنگی در عرصه بین الملل دارند.

وی افزود: بیش از 200 نفر که به زبان های مختلف مسلط هستند در کارهای علمی بعدی از این سرمایه های بزرگ استفاده خواهیم کرد چراکه مقالاتی حتی به زبان های کره ای و ژاپنی با محتوای خوب به دبیرخانه همایش ارسال شد.

قربان پور دلاور بیان داشت: حرکت همایش از فروردین ماه سال گذشته در مؤسسه زبان و فرهنگ شناسی آغاز کردیم و در خرداد ماه با حمایت معاونت پژوهش جامعه المصطفی به تصویب این مرکز بزرگ علمی رسید و در تیرماه دبیرخانه همایش تأسیس و اطلاع رسانی های لازم صورت گرفت.

وی با تأکید بر این که تا اسفندماه خاتمه دریافت مقالات بود، یادآور شد: تا این تاریخ بیش از 200 مقاله از بیش از 10 زبان به دست ما رسید که چکیده مقالات نیز برای استفاده محققان چاپ شده است و دقت زیادی برای ارزیابی صورت گرفت تا جایی که حتی برخی مقالات برای ارزیابی به خارج از کشور نیز ارسال شد.

دبیر علمی همایش جریان شناسی فرهنگی در عرصه بین الملل اضافه کرد: بیش از 40 ارزیاب از مراکز علمی مختلف در داخل و خارج کشور در جریان این همایش متحمل زحمات زیادی شدند و مجموعه مقالات برتر در پایگاه مقالات علوم جهان اسلام نیز منتشر شده است.

وی عنوان کرد: مجموعه مقالات برتر به زبان انگلیسی و فارسی چاپ و منتشر شده و بقیه مقالات برتر نیز در آینده منتشر شده است، در در محور اول با عنوان «مفهوم شناسی و کلیات» 75 مقاله، در محور دوم نیز با عنوان «آسیب شناسی، فرصت ها و تهدیدها» 70 مقاله و در محور سوم با عنوان «راهبردها» بیش از 50 مقاله از هند، لبنان، ترکیه، پاکستان، فرانسه و دیگر کشورها به دبیرخانه ارسال شد.

قربان پور با اشاره به این که سطح علمی همایش نیز فوق العاده بوده است، عنوان کرد: بیش از 110 صاحب مقاله دارای درجه دکتری یا دانشجوی دکتری بوده و بقیه نیز غالبا دانشجویان کارشناسی ارشد بودند./1330/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات