۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۶۱۹۲۳
امام جمعه خارگ:

ایستادگی در برابر ظالم و دفاع از مظلوم درس بزرگ امام حسین است

امام جمعه خارگ گفت: همه هستی عالم به هستی حسین(ع) است اگر این عالم وجود دارد چون حسین(ع) هست؛ حسین(ع) درس بزرگی در مقابل ظالم ایستادگی کردن و دفاع از مظلوم به ما داده است.
حجت الاسلام موسی کمالی امام جمعه خارگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام موسی کمالی امروز در مراسمی به مناسبت اعیاد شعبانیه در جزیره خارگ با تبریک این ایام، گفت: امروز روز بسیار با عظمت و بزرگی است، هدیه بسیار ارزشمندی را خداوند تبارک و تعالی به جهان بشریت مثل امروزی عنایت کرده است.

امام جمعه خارگ اظهار داشت: همه هستی عالم به هستی حسین(ع) است اگر این عالم وجود دارد چون حسین(ع) هست؛ حسین(ع) درس بزرگی در مقابل ظالم ایستادگی کردن و دفاع از مظلوم به ما داده است، از این رو حسین(ع) وقتی که برای دفاع از دین، دفاع از اسلام و دفاع از قرآن حرکت می کند نمی بیند چند نفر پشت سر او هستند به این نگاه می کند که من وظیفه ای دارم که این وظیفه را باید انجام دهم، تکلیفی بر دوش من استو این تکلیف را باید انجام دهم.

وی افزود: بعضی از این روشنفکران معتقدند همه دنیا با آمریکا رفیقند ما اگر مشکلی داریم می توانیم با رفاقت آمریکا آن را حل کنیم چه نیازی هست که یک کشوری تنها در مقابل آمریکا بایستیم اما کسی که این حرف را می زند تفکر حسینی ندارد؛ امام  حسین(ع) نگاه نکرد که لشکر یزید چند هزار نفرند و لشکر او چند نفر، گفت وظیفه ای دارم باید همراهی کنم از این رو این انقلاب پرچمدار یک تفکر ناب اسلامی است، نگاه نمی کند کشورهای دیگر همراهی می کند یا نه  وظیفه ای بر دوش است این وظیفه را باید انجام داد و یاران امام حسین(ع) به وظیفه خود نگاه کردند و پشت سر او قرار گرفتند.

حجت الاسام کمالی بیان داشت:  مواظب باشیم دنیا فریبمان ندهد، آنچه که سبب شد عده زیادی پشت سر امام حسین(ع) را خالی کنند دنیا طلبی و دنیا خواهی بود، از منفعت دنیوی نتوانستند بگذرند از این رو پشت سر امام را خالی کردند و رفتند پشت سر یزید قرار گرفتند. خوشا به حال شما عزیزان که ولایتمدارید و پشت سر ولی امر را خالی نکردید، سخت می گذرد ولی شما سختی را به جان می خرید و رهبر و ولی امرتان را تنها نمی گذارید.

امام جمعه خارگ بیان داشت: این درسی است که ما از امام حسین(ع) می گیریم از این رو پیرو امام حسین(ع) بودن به شعار نیست به عمل است، این روز، روز بسیار با ارزشی است و به همین مناسبت این روز را روز پاسدار نامیده اند، پاسداری از انقلاب  انقلابی که اسلامی است و آن هم اسلام ناب محمدی است./833/پ204/ب1

ارسال نظرات