۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۶۱۹۲۲
مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه تبیین کرد؛

رابطه مستقیم تحول حوزه با تحول در جامعه

مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهر تویسرکان گفت: یکی از حسن های حوزه علمیه نسبت به دیگر نهادها ارتباط مستقیم علما با مردم است و انقلابی گری و انقلابی ماندن حوزه های علمیه به معنای انقلابی ماندن جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام سجاد امیری مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه

حجت الاسلام سجاد امیری مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهر تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ضرورت انقلابی گری در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: با توجه به تاریخ اسلام و فعالیت های نبی مکرم اسلام(ص) متوجه می شویم که دین اسلام یک دین اجتماعی است.

وی در ادامه افزود: نبی مکرم اسلام(ص) در عرصه سیاست و اجتماع توانستند فعالیت های زیادی در عرصه تحول جامعه انجام دهدند به همین سبب دین اسلام یک دین سیاسی، اجتماعی است و به طبع حوزه علمیه ای که متکفل تدریس دروس اسلامی است باید انقلابی بماند تا حرفی برای گفتن داشته باشد.

حجت الاسلام امیری با اشاره به انقلاب اسلامی و حضور روحانیت در عرصه جهاد و حمایت از مستضعفان جامعه اظهار داشت: امام خمینی(ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه تربیت شده اند و با استفاده از اندیشه های ناب اسلامی به این مرحله از انقلابی گری رسیده اند.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه با انقلابی گری و مبانی اسلامی باید دست ابرقدرتان را کنار بزند و اندیشه عمیق و ژرف اسلامی را به گوش جهانیان برساند و تنها راه استمرار حوزه انقلابی ماندن است.

مدیر مدرسه علمیه شیخ علیخان زنگنه شهر تویسرکان گفت: یکی از حسن های حوزه علمیه نسبت به دیگر نهادها ارتباط مستقیم علما با مردم است و انقلابی گری و انقلابی ماندن حوزه های علمیه به معنای انقلابی ماندن جامعه اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت به روز بودن حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: از آنجایی که پاسداری از مبانی شریعت بر عهده حوزه علمیه و روحانیت است باید مبانی دین به روز و منطبق با علوم جدید به مردم ارائه شود.

حجت الاسلام امیری ابراز داشت: اجتهاد باید مبتنی بر علوم روز باشد زیرا اگر اجتهاد مسایل دینی منطبق با علوم روز و نیاز جامعه نباشد قطعا زدگی در جامعه ایجاد می کند و تحول به معنای به روز بودن است.

وی در پایان با اشاره به مبانی تحول گرایی در حوزه های علمیه ابراز داشت: تحول گرایی از بین بردن مبانی اسلامی نیست، تطبیق مبانی با شرایط مکان و زمان باید انجام شود./979/ت303/ب1

ارسال نظرات