۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۶۱۹۱۲
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس:

حضرت عباس مظهر بصیرت و ولایتمداری است

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس گفت: دلیل برجسته شدن حضرت عباس(ع) در میان شهدای کربلا بصیرت داشتن و ولایتمداری ایشان است.
سعادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسماعیل سعادت مشاور عالی فرمانده سپاه قدس، شب گذشته به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) در مسجد جامع غدیر خم، گفت: بصیرت ویژگی مهم حضرت عباس(ع) بود.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: عموی ما قمر بنی هاشم بصیرتی عمیق داشت؛ مراد از این کلام آن است که حضرت ابوالفضل(ع) در عرصه کربلا وظیفه و تکلیف خود را به خوبی شناخت و به آن عمل کرد.

حجت الاسلام سعادت با بیان اینکه مصیبتی در اسلام بالاتر از مصیبت عاشورا وجود ندارد، ابراز کرد: امام سجاد(ع) مصیبت کربلا را در صف آرایی دشمن در مقابل امام معصوم(ع) بیان می‌کنند ایشان می‌فرمایند: دشمنان به نام امت پیامبراکرم(ص) در روز عاشورا برای شهادت امام حسین(ع) مسابقه گذاشتند و از یکدیگر سبقت گرفتند تا به خداوند تقرب یابند؛ این نشان از کج فکری و فقدان بصیرت در واقعه کربلا بود.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس ادامه داد: در مقابل سی هزار لشکر بی بصیرت دشمن، یاران بصیر امام حسین(ع) که 72 تن بودند قرار داشتند که با همه وجود از جان خود برای دفاع از حق گذشتند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: اول کسی که در کربلا به خوبی وظیفه خود را فهمید و بیعت عملی با امام انجام انجام داد حضرت ابوالفضل(ع) بود، ایشان ولایتمداری را بسیار خوب درک کرده بودند.

وی درباره صلابت حضرت عباس(ع)، خاطرنشان کرد: ایشان بسیار با صلابت بودند و تنها دغدغه‌ ایشان آن بود که در دفاع از امام و اسلام کم نگذارند برای همین مدام از سیدالشهدا(ع) اجازه می‌طلبیدند تا به دشمنان حمله کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات