۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۶۱۹۱۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مسؤول معادباور اختلاس و دزدی نمی‌کند

​استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسؤولان معادباور اختلاس و دزدی نمی‌کنند، گفت: متاسفانه امروز رفتار برخی مسؤولان به گونه‌ای است که گویی قیامتی در کار نیست برای همین دست به دزدی و غارت می‌زنند.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، استاد حوزه علمیه در شب میلاد با سعادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع) در مسجد جامع امام سجاد(ع) گفت: یاد و تسبیح خداوند قلب را آرام می‌کند.

وی افزود: ثروت داشتن مایه آرامش نیست بلکه آرامش حقیقی تنها در پرتو ارتباط با خداوند حاصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری نماز را مایه آرامش و وسیله‌ای برای تقرب به خدا دانست و ابراز کرد: کسانی که نماز به پا می‌کنند آرامش دارند. مسجد به عنوان بیت الله جایگاهی برای کسب آرامش است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: عمل به واجبات الهی، انس با قرآن کریم و اتصال به اهل بیت(ع) آرامش را در وجود انسان نهادینه می‌کند. امام حسین(ع) در بحرانی‌ترین زمان آرام بودند و به عبادت پرداختند؛ بنابراین اگر انسان در بحرانی‌ترین مواقع به خداوند متصل نباشد آرام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل(ع) باب الحوائج بودند، اظهار داشت: خداوند قاضی الحاجات است اما انسان‌ها می‌توانند باب الحوائج باشند ایمان حضرت عباس(ع) به خداوند متعال ایشان را باب الحوائج کرد، خداباوری انسان را به این مقام می‌رساند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: قیامت باوری انسان را مقرب می‌کند قیامت باوری عامل فقر زدایی در کشور می‌شود زیرا اگر مردم به قیامت اعتقاد داشته باشند دیگر اجازه نمی‌دهند فقیری در کشور به نان شب محتاج باشد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: حضرت ابوالفضل(ع) از همه امورش در دنیا گذشت و با همه وجود جان خود را نثار ولی عصر کرد از این رو خداوند ایشان را به مقام باب الحوائجی رساند. امروز برخی مسؤولان در کشور به گونه‌ای رفتار می‌کنند گویی قیامتی در کار نیست برای همین دست به دزدی و غارت می‌زنند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز برخی درصدد ناامید کردن مردم از دستاوردهای انقلاب هستند تا از این طریق انقلاب را نابود کنند سیره اهل بیت(ع) به ما این درس را می‌دهد که انسان خدا باور هرگز ناامید نمی‌شود بنابراین مردم باید مراقب باشند که خود و فرزندانشان در مسیر الهی گام بردارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات