۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۶۱۹۰۰
معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران:

استقلال اقتصادی و سیاسی در گرو استفاده از کالای داخلی است

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه مصرف کالای داخلی جهاد است، گفت: استقلال اقتصادی و سیاسی کشور در گرو استفاده از کالای داخلی است.
حجت‌الاسلام غلامرضا شاه جعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران

حجت‌الاسلام غلامرضا شاهجعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت توجه به تولید داخلی و نقش مردم و مسؤولان در تحقق شعار سال، گفت: یقینا تولید داخلی برای کشوری مانند ایران که دارای نیروی انسانی 33 میلیونی جوان و بسیار کارآمد است، اهمیت بسزایی دارد.

وی افزود: امروز در کشور ما 5 میلیون دانشجو، 10 میلیون دانش‌آموخته و هزاران نیروی کار جوان وجود دارد و این یکی از بهترین سرمایه‌های کشور ایران است.

حجت‌الاسلام شاهجعفری منابع طبیعی را از دیگر سرمایه‌های ملی کشور دانست و ابراز کرد: ایران از لحاظ منابع طبیعی وضعیت خوبی در دنیا دارد، جمهوری اسلامی ایران با وجود چنین سرمایه‌های مادی و انسانی اگر مدیریت فعال، انقلابی و پرتحرکی داشته باشد به طور قطع می‌تواند در عرصه اقتصادی دنیا حرفی برای زدن داشته باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران برخی از شاخص‌های اقتصادی کشور را خوب و بعضی دیگر را منفی بیان کرد و اظهار داشت: شاخص تورم کاهش را نشان می‌دهد در حالی که در مقابل با افزایش بیکاری مواجه هستیم، این وضعیت بسیار نگران کننده است، متاسفانه کشور به سمت حل معضلات و مشکلات اقتصادی حرکت نمی‌کند، در چنین شرایطی تنها راه برون رفت از بحران اقتصادی حمایت از تولیدات داخلی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخلی بیش از صد فایده مهم برای کشور دارد از آن جمله می‌توان به ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و رشد اقتصاد کشور اشاره کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب سالهاست که به این موضوع می‌پردازند و تذکرات بسیار زیادی در این باره به مسؤولان گوشزد می‌کنند، حضرت آقا چندین سال است که بحث اقتصاد مقاومتی و تکیه اقتصاد کشور بر تولید داخلی و نیروی جوان را مطرح کردند.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که رونق تولید داخلی آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، فنی، علمی، تحقیقاتی و سیاسی فراوانی به دنبال دارد بنابراین اگر مردم غیرت ایرانی بودن خود را در خرید کالای داخلی نشان دهند طبیعی است که تولید ملی رونق خواهد گرفت، همه مردم ایران نگران تولید داخلی هستند اما برای خرید کالای ایرانی تصمیم نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام شاهجعفری ادامه داد: کشوری که نتواند در تولید داخلی حرف اول را بزند نیازمند واردات کالای خارجی است و واردات کالای خارجی قطعا با واردات فرهنگ خارجی به کشور همراه است در آن صورت این کشور در بحث فرهنگ نیز نمی‌تواند حرف اول را برای مردم بزند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران با تاکید براینکه هنر در رونق بخشیدن به تولیدات داخلی نقش مهمی دارد، بیان داشت: ما باید از ابزار هنر در بیان اهمیت خرید محصولات داخلی در قالب آثار سینمایی تلویزیونی استفاده کنیم، متاسفانه در کشور ما هنوز تبلیغات گسترده محصولات خارجی به چشم می‌خورد، بدتر از تبلیغات این است که برای خرید کالای خارجی به مصرف کننده تسهیلات نیز پرداخت می‌شود، در حالی که این شرایط برای کالای ایرانی وجود ندارد، نتیجه این وضعیت چیزی جز تعطیلی کارخانجات متعدد در چند سال گذشته و بیکاری جوانان نیست.

وی استفاده از کالای داخلی را مهم‌ترین عامل استقلال اقتصادی و سیاسی دانست و گفت: کشوری که استقلال اقتصادی ندارد به طور قطع استقلال سیاسی هم ندارد برهمین اساس ائمه جمعه و جماعات وظیفه دارند ضرورت استفاده از تولیدات داخلی را تبیین و حتی کالای داخلی را تبلیغ کنند، ما به هر میزان از کالای داخلی استفاده کنیم به همان میزان کار و اشتغال برای جوانان ایجاد کرده‌ایم و کارگر ایرانی را وادار می‌کنیم که ابتکار، خلاقیت و توان خود را به میدان بیاورد، مصرف جنس داخلی برابر افزایش ثروت ملی و کنترل نقدینگی است.

حجت‌الاسلام شاهجعفری ادامه داد: درد اینجاست که بعضی از مسؤولان رده‌بالای مملکتی خود از محصولات ایرانی در منزل استفاده نمی‌کنند از این رو اگر مدیریت ناامید غیر انقلابی، ضعیف و بی‌حال بر کشور حاکم شود نه تنها هیچ مشکلی حل نخواهد شد بلکه مشکلات نیز افزایش خواهد یافت؛ بنابراین رفع معضلات اقتصادی نیازمند یک مدیریت فعال، پرتحرک و انقلابی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه مردم خرید کالای ایرانی و وظیفه مسؤولان دادن امکانات و تسهیلات به تولیدکنندگان برای تولید انبوه محصول داخلی است. اگر امروز هنرمندان در صداوسیما کالای ایرانی را تبلیغ و ترویج کنند و مسؤولان نیز در ادارات از کالای ایرانی استفاده کنند به طور قطع فرهنگ ترجیح دادن کالای خارجی تغییر خواهد کرد، تغییر این فرهنگ یک عزم و اراده همگانی را می‌طلبد، ما باید این عرصه را یک عرصه جهادی بدانیم، امروز مصرف کالای داخلی جهاد است./813/ت302/ب1

ارسال نظرات