۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۶۱۸۷۷
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد؛

ضرورت طراحی و تولید سرورهای فضای مجازی در کشور

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسؤولان طراحی و همچنین تولید داخلی سرورهای مربوط به فضای مجازی را در دستور کار قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ظهر امروز در نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار داشت: مسؤولان طراحی و همچنین تولید داخلی سرورهای مربوط به فضای مجازی را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه پیام رسان های داخلی نباید اعتماد عمومی را از دست بدهند، گفت: شبکه های پیام رسان داخلی باید در راستای بهره مندی حداکثری مخاطبان خدمات مناسب و به روز را ارائه دهند و سبب جلب اعتماد عمومی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی سوء استفاده و هدررفت سرمایه را مدیریت صحیح امور کشور از جمله در حوزه فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: استفاده نامناسب و نامطلوب از فضای مجازی و سرمایه هایی که از این طریق از کشور خارج می شود، خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ امنیت اطلاعات کشور، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در رابطه با حفظ امنیت کشور و جامعه در فضای مجازی تاکید ویژه دارند که باید در این رابطه قبل از آنکه بیش از این دیر شود، اقدام اصولی صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به وضعیت اخیر بازار ارز در کشور، بیان داشت: واردات بی رویه و قاچاق سبب ضربات بی شمار به اقتصاد کشور می شود و باید با برنامه ریزی و تلاش با قاچاق و واردات بی مورد مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1396 درآمد ارزش افزوده کشور 110 میلیارد دلار بوده است، گفت: سال گذشته 48 میلیارد دلار از این میزان درآمد حاصل صادرات غیرنفتی بوده است و بر این اساس توجه به این بخش و تقویت صادرات غیر نفتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اراک با تبریک به مناسبت روز ارتش و سپاه؛ عملکرد ارتش و سپاه در محافظت از تمامیت ارضی کشور را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه از بازوان قدرتمند ملت و رهبری به شمار می روند و به سبب وجود نیروهای مسلح، مرزهای کشور بر روی دشمنان همیشه بسته خواهد ماند.

شایان ذکر است مواردی در رابطه با فرارسیدن روز تولد امام حسین(ع) از دیگر عناوین سخنان آیت الله دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک بود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات