۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۵۶۱۸۶۸
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

گوشزد کردن مشکلات کشور به منزله ناکارآمدی نیست

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه گوشزد کردن مشکلات کشور به منزله ناکارآمدی نیست، گفت: وقتی بیکاری را گوشزد می کنیم به معنای ناکارآمدی نظام نیست، بلکه معنای آن این است که مسؤولان از بیخیالی در آمده و به فکر جوانان باشند.
قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صمصام الدین قوامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه پردیسان با اشاره به ضرورت تقواپیشگی گفت: هرچه انسان تقوای بیشتری داشته باشد مورد توجه و عنایات ویژه خداوند و معصومین(ع) قرار می گیرد.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه سه شنبه، سوم اردیبهشت روز کارآفرینی است، اظهار داشت: روز تولد شیخ بهایی را روز کارآفرینی نام گذاری کرده اند؛ وی در لبنان چشم به جهان گشود و در سن 13 سالگی بخاطر آن که شیعیان را مورد آزار قرر می دادند به همراه پدرش به ایران آمده و مدت 60 سال در کشور ماند و به علوم و فنونی که داشت به تربیت شاگردان مستعدی همچون  ملاصدرا و فیض کاشانی پرداخت.

وی ادامه داد: شیخ بهایی مهندس، معمار، ادیب، فقیه، منجم و به عبارتی دارالفنون بود و شیخ الاسلام(نخست وزیر) رژیم صفوی شد؛ منارجنبان و سی و سه پل از جمله کارهایی است که ایشان انجام داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی خاطرنشان کرد: شیخ بهایی فعال بود و با ابتکارات خود افراد بسیاری را مشغول می کرد، از این رو سوم اردیبهشت که روز تولد ایشان است را روز کارآفرینی نامیده اند؛ کارآفرینی یعنی اینکه افرادی باشند که ریسک کنند و با سرمایه های هرچند کم کارهای جدید راه انداخته و عده ای را مشغول کنند.

امام جمعه پردیسان کارآفرینی را موتور محرک پیشرفت اقتصادی خواند و ابراز کرد: اقتصاد مقاومتی بدون کارآفرینی رویایی بیش نیست، بنابراین باید همه به میدان آمده و کسانی که شرایط کارآفرینی دارند، دست به کار شوند و فرصت را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه غربی ها از 400 سال قبل مؤسسات کارآفرینی تأسیس کرده اند، عنوان کرد: در حال حاضر باید بدانیم که در ژاپن حدود 250 مؤسسه کار آفرینی وجود دارد و از زمانی که این مؤسسات شروع به فعالیت کرده اند، این کشور پیشرفت کرده است؛ این در حالی است که دولت در کشور ما به مؤسسات کارآفرینی چندان توجهی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با انتقاد از اینکه هر سال نرخ بیکاری رو به بالا می رود، ابراز کرد: مسؤولان نباید آمارهای کاذب در زمینه ایجاد شغل به مردم ارائه دهند.

امام جمعه پردیسان با اشاره به اینکه دشمن با ایجاد یأس و نامیدی و القای فروپاشی نظام به دنبال تشویش افکار عمومی است، گفت: این نظام پابرجا است و با رهبری رهبر معظم انقلاب با استقامت به راه خود ادامه خواهد داد و دشمن حتی خواب فروپاشی این نظام را هم نخواهد دید.

وی با بیان اینکه گوشزد کردن مشکلات کشور به منزله ناکارآمدی نیست، تصریح کرد: برای حل مشکلات، باید آن ها را بازگو کرد تا اتاق فکر تشکیل شده و راه حل مشکل پیدا شود؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار خبرگان فرمودند «هیچ مسأله ای در این نظام نیست که قادر به حل آن نباشیم»، بر این اساس باید مشکلات را بازگو کنیم تا آن را حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان اینکه کشور ما از برنامه سوم توسعه مقداری عقب مانده است، اضافه کرد: وقتی می گوییم بیکاری در جامعه فراوان است، به معنای ناکارآمدی نظام نیست، بلکه معنای آن این است که مسؤولان از بیخیالی در آمده و به فکر جوانان باشند.

امام جمعه پردیسان یکی از آثار کارآفرینی را رفع تحریم دانست و بیان کرد: تحکیم اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی، ارتقای سطح کالای ایرانی، مبارزه با فساد، تولید ثروت، ایجاد نشاط و تعاون از جمله برکات کارآفرینی است./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات