۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۶۱۸۶۴
امام جمعه اهواز تأکید کرد؛

ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی

امام جمعه اهواز با اشاره به ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی، گفت: صیانت از پول ملی تکلیفی شرعی بر ملت ایران است و مسؤولان، بانک مرکزی، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قوه قضائیه نیز در حفظ ارزش پول ملی وظیفه دارند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اهواز با اشاره به لزوم صیانت از ارزش پول ملی خاطرنشان کرد: صیانت از پول ملی تکلیفی شرعی بر ملت ایران است و مسؤولان، بانک مرکزی، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، قوه قضائیه نیز در حفظ ارزش پول ملی وظیفه دارند چرا که درآمد ارزی کشور بنا به گفته کارشناسان حدود صد میلیارد دلار از نفت و غیر آن است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار به عنوان هزینه از کشور خارج می شود، خاطرنشان کرد: خروج این مقدار تنها با واحد پولی دلار صورت نمی گیرد و التهاب موجود در بازار نشان دهنده عدم وجود درآمد نیست بلکه شیاطین خبیث پول پرست به احتکار دلار پرداخته و آن را با قیمت چند برابر عرضه می کنند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی یکی از راه های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است، گفت: دشمن عناصر وابسته داخلی را به احتکار دلار وادار می کند تا به قیمت دلخواهی به فروش برسانند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم در صورت برخورد با چنین اشخاصی اطلاع دهند، افزود: ملت ایران به سرنوشت کشورش حساس و غیرت دارد و در مقابل چنین عملی که خیانت به سرنوشت کشور است، ایستادگی می کند.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: محتکران و عاملان گرانی ارز، گرگ هستند و نباید به آنها ترحم کرد؛ از این رو دولتمردان اوامر رهبری در این راستا را مود توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه یک شاخه از وزارت اطلاعات در همه جهان مربوط به بازار است، ابراز داشت: دستگاه های امنیتی در سپاه نیز وارد شود که اگر سهل انگاری کنیم ضربه سختی خواهیم خورد و با جدیت جلوی مفسدان اقتصادی و دلالان بایستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: برخورد ملایم با چنین دلالانی راه به جایی نخواهد برد و خطرات بزرگی برای کشور در پی خواهد داشت.

امام جمعه اهواز گفت: یکی از سیاست های مؤثر برای مقابله با چنین اقدامی خارج کردن دلار از صحنه معاملات تجاری و انجام معامله با ارزهای ملی دو طرف است.

زعیم حوزه علمیه خوزستان در پایان به استفاده از پیام رسان های داخلی تأکید و آن را واجب شرعی برشمرد./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات