۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۶۱۸۳۶
در قم؛

آزمون کتبی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی برگزار شد

آزمون کتبی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی امروز با حضور داوطلبان ورود به این مراکز در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه موسسه فقه و علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون کتبی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور داوطلبان ورود به این مراکز در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این آزمون که حدود سیصد نفر شرکت داشتند که از این تعداد افرادی ملاک های لازم را کسب کنند به مصاحبه علمی شفاهی در این مؤسسه دعوت می شوند.

گزارش رسا از برگزاری این آزمون حاکی از حضور منظم غالب ثبت نام کنندگان و عدم تأخیر در حضور طلاب بود که در روند اجرایی این آزمون کمک کننده بود.

همچنین سخنران ویژه این جلسه حجت الاسلام علی اصغر همتیان بود که در ابتدای جلسه و قبل از شروع آزمون ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در آزمون نکاتی مرتبط با امتحان و مؤسسه را برای شرکت کنندگان در آزمون بیان کرد.

وی اظهار داشت: مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی که با امر رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شده است و تحت اشراف ایشان فعالیت می‌کند، به سمتی حرکت می‌کند که افزایش رشته‌های تخصصی را هرساله ادامه دهد.

مسئول پذیرش مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی ابراز امیدواری کرد: إن شاءالله در آینده با 15 رشته تخصصی فقهی بتوان موسسه عظیمی در این رشته داشت و صاحب نظران متعددی را در عرصه‌های گوناگون تحویل جامعه حوزوی داده شود.

وی درباره تعداد افراد موردنیاز برای شرکت در مؤسسه بیان کرد: تعداد پذیرفته شده برای این آزمون محدودیت ندارد؛ بنای موسسه بر این است که افراد حائز رتبه لازم برای شرکت در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی پذیرش شوند؛ هرچند پذیرفته شدگان همه شرکت‌کنندگان را دربر گیرد یا تعداد اندکی باشد.

یادآور می‌شود این آزمون در سه مقطع تمهیدی، خارج و فقه‌های تخصصی با چهار رشته برگزار می‌شود.

گفتنی است طبق اعلام مسئول برگزاری آزمون، نتایج اولیه این آزمون از هفته آینده به تدریج در سایت موسسه عالی فقه و علوم اسلامی منتشر می‌شود./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات