۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۵۶۱۸۳۴
حجت الاسلام والمسلمین ربانی:

رمز موفقیت روحانیت تواضع، خدمت و همراهی با مردم است

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه از ارائه هدفمند خدمات این مرکز به طلاب و روحانیان خبر داد و جامعه روحانیت کشور را محروم و در عین حال مظلوم خواند.
دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا با رئیس مرکز خدمات حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه پنجشنبه شب در نشست هم اندیشی طلاب و فضلای قاین و زیرکوه که در محل ساختمان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات ارائه کرد.

وی تاسیس مرکز خدمات را از عنایات خاص خداوند متعال به رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: در طول تاریخ شیعه برای هیچ یک از بزرگان چنین توفیقی با این حجم از خدمت فراهم نشده است.

رییس مرکز خدمات حوزه، طلاب و روحانیان را محروم و در عین حال مظلوم خواند و گفت: عده ای با دیدن زندگی طیف اندکی از روحانیان که صاحب منصب هستند تصور می کنند اکثر حوزویان این گونه هستند، در حالی که زندگی عمده طلاب و روحانیان توام با دشواری و مشقت فراوان است.

وی در ادامه با بیان این که مرکز خدمات درصدد است تا خدمات خود را به سطوح مختلف به صورت هدفمند ارائه کند، اظهار داشت: این مرکز تلاش می کند تا ماموریت اصلی روحانیت محقق شود تا طلبه و روحانی ما با دغدغه کمتری درس بخواند و به رسالت طلبگی خود عمل کند.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: در کنار خدمات مادی، خدمات عاطفی و فرهنگی نیز مهم و مورد توجه دست اندرکاران مرکز خدمات است و در همین راستا برنامه ریزی های خوبی را آغاز کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی بخش دیگری از سخنان خود را به تبیین جایگاه مهم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه اختصاص داد و تصریح کرد: مجمع نهادی ارزشمند و مهم در حوزه است که البته باید فعال تر از آنچه اکنون هست باشد. مجمع نمایندگان کانون و شبکه ای است که می تواند با ارتباط با طلاب و روحانیون در حل مشکلات شان تاثیرگذار باشد.

تبیین عظمت و جایگاه برجسته و ممتاز نظام اسلامی محور دیگر سخنان رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه در نشست با طلاب و فضلای قاینی بود. وی در این خصوص تصریح کرد: علی رغم برکات و دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی، دشمن می خواهد به گونه ای القا کند که انقلاب ثمر آنچنانی نداشته است.

وی گفت: دشمن برای براندازی نظام اسلامی انواع طراحی ها را صورت داده، اما طرفی نبسته است؛ همه اینها نشان می دهد این انقلاب و کشور مورد عنایت ویژه امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی افزود: در طول تاریخ هیچ گاه شیعه مثل امروز مورد هجمه نبوده است؛ بر همه ما لازم است در این شرایط نقاط قوت را بشناسیم و مطالبه گر اصلاح نقاط ضعف باشیم.

پایان بخش اظهارات رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، بیان توصیه هایی اخلاقی خطاب به طلاب و روحانیان حاضر در جلسه بود. وی حفظ روحیه مردمی، تواضع و اخلاق مداری را برای یک طلبه و روحانی لازم و حیاتی خواند و گفت: امروز باید نهضت خدمت به مردم در روحانیت بیشتر شود؛ امروز رمز موفقیت روحانیت تواضع، خدمت و همراهی با مردم است.

گفتنی است در پایان این دیدار طلاب و فضلای قاینی تحصیل کننده در حوزه علمیه قم به طرح سؤالات خود پرداختند و حجت الاسلام والمسلمین ربانی نیز به این پرسش ها پاسخ داد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات