۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۶۱۸۳۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

ولایت بالاترین نعمت خداوند به انسان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ولایت بالاترین نعمت خداوند به انسان است، گفت: ولیّ خدا وجه الله است و اوست که انسان را به لقاء الله می‌رساند و انسان آرامش پیدا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در حسینیه فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) زینت آسمان‌ها و زمین است.

وی افزود: هنگامی که پیامبراکرم(ص) امام حسین(ع) را می‌دیدند اشک از چشمان مبارکشان جاری می‌شد و گلوی مبارک ایشان را می‌بوسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به فضائل و برکات امام حسین(ع)، ابراز کرد: شیرینی بهشت در مقابل شیرینی محبت امام حسین(ع) طعمی ندارد خداوند اگر شیرینی محبت امام حسین(ع) را به انسان بچشاند دیگر شرینی بهشت برای او معنا نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در صحرای محشر زمانی که بهشتیان به سوی بهشت حرکت می‌کنند حسینیان همچنان در کنار اربابشان می‌مانند و رغبتی به بهشت رفتن ندارند و می‌گویند بهشت ما امام حسین(ع) است.

وی در بخش دیگر با بیان اینکه انسان مومن شاد و با نشاط است، گفت: شاد و شاکر بودن یک توصیه بزرگ به مومنان است شاد شدن و شاکر بودن ریشه گناه را نابود می‌کند.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه شادی باید باطنی و قلبی باشد، تصریح کرد: اسلام مومنان را به شادی قلبی توصیه می‌کند. انسان اگر به آن شادی عمیق قلبی دست یابد دیگر این شادی‌های کذب ظاهری او را مشغول نمی‌کند و لذت نمی‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه شادی عمیق به انسان آرامش می‌دهد، گفت: یکی از راه‌های رسیدن به شادی شکر نعمات الهی است و بالاترین نعمت نیز نعمت ولایت است.

وی افزود: ولیّ خدا وجه الله است و اوست که انسان را به لقاء الله می‌رساند و انسان آرامش پیدا می‌کند. حب دنبا دل انسان را غمگین کرده و مانع شاد شدن حقیقی قلب می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات