۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۶۱۸۱۴
حجت الاسلام رضوانی نسب تأکید کرد؛

اصحاب رسانه و فرهنگ در خط مقدم جبهه "جنگ نرم دشمن"

استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمن به دنبال ایجاد فضای بی بندوباری، یأس و ناامیدی است و در این راستا جوانان انقلابی و متعهد را در تیررس خود قرار داده است.
رضوانی نسب

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، رسانه را ابزار جنگ میان قدرت ها معرفی کرد و گفت: امروزه نقش این پدیده را نمی توان در اثرگذاری و فرهنگ سازی نادیده گرفت، چراکه حتی قدرت های بزرگ نیز از این ابزار برای پیشبرد اهداف شان استفاده می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است»، اظهار داشت: باید بدانیم که دنیای بزرگی در فضای مجازی نهفته است که اگر کنترل و مدیریت نشود می تواند خرابی های بسیاری به بار آورد.

وی ادامه داد: امروزه ضروری است متولیان فرهنگی گرد هم آمده و شیوه های کنترل و مدیریت فضای مجازی را بررسی کرده و در جهت سالم سازی آن فرهنگ سازی کنند؛ حوزه و روحانیت باید وظایف خود را در این عرصه به خوبی شناخته و به یکایک آن عمل کند.

 رسانه ها باید بر اساس اهداف نظام «هدایت گری و مدیریت مناسب» داشته باشند

حجت الاسلام رضوانی نسب با بیان اینکه رسانه ها باید بر اساس اهداف نظام «هدایت گری و مدیریت مناسب» داشته باشند، ابراز کرد: باید به هر طریقی در مقابل تبلیغات مسموم دشمنان ایستادگی کرده و با تولید محتوا از اثرگذاری تبلیغات شان کم کنیم، بنابراین نقش همه ارکان نظام در مقابله با این تبلیغات دشمن علیه انقلاب اسلامی باید مشخص شود تا هر کدام بر اساس نقش خود عمل کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مواجهه با فضای مجازی یک سری الزاماتی دارد، اما آنچه که مهم است آن است که ما بتوانیم به تناسب تکنولوژی ها، تفکرات اسلامی را در آن ها پیاده سازی و اجرا کنیم.

وی تأکید کرد: کسانی که قصد تبلیغ در رسانه ها را دارند، باید ابتدا کاملاً نسبت به فضای مجازی آشنا باشند و به آن تسلط داشته باشند و سپس به هدایت گری کاربران بپردازند؛ در این مسأله روحانیت نقش ویژه ای دارد و باید بدون وقفه فعالیت کند.

رسانه های غربی به دنبال منحرف کردن موج تحولات

حجت الاسلام رضوانی نسب با بیان اینکه دشمن به دنبال نابود کردن هویت اسلامی جامعه است، ابراز کرد: رسانه های اسلامی باید در زمینه تحولات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره نقش خود را به خوبی ایفا کنند و نگذارند رسانه های غربی مسیر تحولات را منحرف کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در جنگ نرم هیچگونه مرزی وجود ندارد، گفت: در جنگ سرد دشمن جلوی چشم ما است و می توانیم اعمال و رفتار او را رصد کنیم و بر اساس ان برنامه ریزی کنیم، اما در جنگ نرم دشمن از دید ما پنهان است و باید با خبرگی برنامه هایش را رصد کرده و طبق آن برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار کرد: دشمن به دنبال ایجاد فضای بی بندوباری، یأس و ناامیدی است و در این راستا جوانان انقلابی و متعهد را در تیررس خود قرار داده است.

چگونه خود را حفظ کنیم

حجت الاسلام رضوانی نسب با بیان اینکه برای در امان ماندن از حملات دشمن در جنگ نرم باید اصل خطر را دریابیم، عنوان داشت: متأسفانه برخی هنوز نسبت به دشمن در این فضا احساس خطر نکرده اند؛ بر این اساس در ابتدا باید آن ها را آماده مقابله با دشمن کرد و از سویی دیگر ابزارها و روش هایی که او برای مغلوب کردن ما به کار می بندد را بازشناسیم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: باید بدانیم که تنها دفاع در عرصه جنگ نرم کافی نیست، بلکه باید فعالانه و تهاجمی با آن برخورد کرد، به ویژه در عرصه شبکه های اجتماعی باید مدیریت بیشتر باشد چون بسیاری از جوانان ما درگیر این قضیه هستند و باید تدبیری اندیشیده شود که این شبکه ها مدیریت شده و بر اساس قانون جمهوری اسلامی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه باید نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند، ابراز کرد: به عنوان مثال هنگامی که شخصی طرفدار یک تیم فوتبال است، هنگامی که آن تیم به قعر جدول هم سقوط کند، باز هم طرفدار آن تیم است تا هنگامی که به بالا صعود کند، بر این اساس همه ایرانی ها باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند و در هر صورت از آن حمایت کنند تا کیفیت آن نیز اوج بگیرد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات