۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۶۱۸۱۱
آیت الله اراکی مطرح کرد؛

تلاش دشمن برای نفوذ در حوزه های علمیه با مرجع سازی | حوزویان هوشیار باشند

دبیرکل مجمع تقریب مرجع سازی را از اهداف دشمنان برای نفوذ دانست و گفت: دشمن در پی اعمال روش هایی در حوزه علمیه است که خارج از روش های متعارف فعلی مراجع ساختگی را در تشیع نفوذ دهد.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محسن اراکی عصر امروز در سلسله جلسات رویش فرهنگ با موضوع«استعمار در کالبد مرجع نمایان» که در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه جنگ نرم دارای چهار جبهه است گفت: جبهه های تحریف، تشکیک، نفوذ و بدل سازی عرصه های مختلف و اساسی حملات دشمن در جنگ نرم علیه تشیع و انقلاب اسلامی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تحریف به عنوان یکی از جبهه های جنگ نرم افزود: تحریف در مضامین اصول عقاید و فروع دین از مصادیق این عرصه هستند. تحریف مضمون خدا و توحید یکی از مهم ترین تحریف ها در عرصه جنگ نرم است که خداوند را از مقام های خود مانند مالکیت جهان و ربوبیت بازنشست می کند و تنها او را به عنوان خالقی که جهان را به صورت حدوثی آفریده است می بیند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مقام مالکیت و صدور اوامر توسط خداوند، دین نقشی سیاسی دارد و جدایی دین از سیاست نقش فرمانروایی خداوند بر جهان را نفی می کند، قطع رابطه جامعه دینی با مرجعیت ناب دینی، شدید ترین عرصه هجمه های تحریفی است که کارکرد آن دعوت مردم به اقتباس دین از منابعی غیر از مرجعیت و روحانیت دینی است.

آیت الله اراکی با برشمردن تشکیک به عنوان دومین جبهه جنگ نرم تصریح کرد: تشکیک در هر آنچه بتوان در آن تشکیک کرد از برنامه و فعالیت دشمنان است که دامنه آن از توحید تا منابع مالی مرجعیت و روحانیت شیعه و همچنین فعالیت های دینی و فرهنگی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نفوذ به عنوان یکی از گسترده ترین عرصه های جنگ نرم افزود: نفوذ تنها منحصر به نهادهای فرهنگی و سیاسی کشور نیست، بلکه خطرناک ترین نفوذ که طراحی و برنامه ریزی زیادی برای آن انجام می شود، نفوذ در نهاد مرجعیت و حوزه های علمیه است. 

وی اطرافیان مراجع را یکی از ابزارهای مهم برای نفوذ در بیوت آنان دانست و خاطرنشان کرد: نفوذ شکل های مختلفی دارد که نفوذ به بیت مراجع یکی از آنان است. نفوذ در قالب تاجر و یا استاد دانشگاه که پروژه های اقتصادی و علمی انجام می دهند با ارتباط گیری با مراجع و اعتماد سازی برای آنان از دیگر اشکال نفوذ است و باید دانست که مراجع و روحانیت نیز بنا بر درجه تقوایشان ممکن است تحت تاثیر آنان قرار گیرند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه جریان نفوذ بسیار خطرناک است و طلاب، اساتید و روحانیت باید به شدت مراقب آن باشند، گفت: مرجع سازی یکی از اهداف دشمنان در عرصه نفوذ است. دشمن در پی اعمال روش هایی در حوزه های علمیه است که خارج از روش متعارف بتواند مراجعی را به طور ساختگی به تشیع وارد کند و نفوذ دهد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: این مراجع ساختگی سابقه تحصیلی روشن و شفاف و همچنین سابقه ورع، تقوا و جهاد لازم را ندارند.

وی مرجعیت شیعی امروز را متفاوت و قدرتمند تر از مرجعیت شیعی صد سال پیش دانست و خاطر نشان کرد: مرجعیت شیعه بر خلاف مرجعیت های دینی همچون عربستان در حال حاضر قدرتمند ترین قطب حاضر در عرصه های سیاسی است و به عنوان محوری کارآمد شناخته می شود. باید  دانست که چشم بستن در برابر خطر نفوذی که مرجعیت شیعه را تهدید می کند جایز نیست.

آیت الله اراکی با بیان روایتی از امیرمومنان(ع) تصریح کرد: حضرت می فرمایند مردم بدانید که حق با ما است و سرانجام این حق به ما بازخواهد گشت، هرچند شب طولانی در پیش باشد؛ امروز ما به صورت آشکار زمینه های قدرت یابی امیرمومنان(ع) را در قالب مرجعیت تشیع می بینیم و می توان ادعا کرد قدرتمند ترین جریان در جهان اسلام متعلق به ایشان است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به بدل سازی به عنوان چهارمین عرصه جنگ نرم افزود: طالبان و داعش به عنوان جریان های بدلی انقلابی و اسلامی در تلاش بودند تا بتوانند جریان اصیل انقلابی و اسلامی را محاصره و محدود کنند و در نهایت به زمین بزنند. این بدل سازی ها در داخل  و برای نمونه با عنوان جریان روشنفکری نیز اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه طلاب و روحانیت حفظ هوشیاری و جلوگیری از هر گونه نفوذ در میان حوزه های علمیه و مراجع است./861/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات