۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۷۹۵

دوره جامع «گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی» در تبریز برگزار می‌شود

نخستین دوره آموزشی و جامع «گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی» به همت نهاد رهبری در دانشگاه سهند ویژه طلاب و دانشجویان برگزار خواهد شد.
دوره جامع «گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی»

حجت الاسلام رحیم شاهدی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری نخستین دوره آموزشی و جامع «گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی» خبر داد و اظهار داشت: این دوره به همت “جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی” و “کانون علمی، تحقیقاتی و صنعتی عصر رشد” وابسته به مرکز مطالعات علم و دین دانشگاه صنعتی سهند تبریز برگزار می شود.

وی با بیان این‌که دوره طی روزهای پنجشنبه و جمعه مطابق با ۶ و ۷ اردیبهشت در دانشگاه صنعتی سهند برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این دوره ویژه دانشگاهیان، طلاب و فعالان مؤسسات فرهنگی اقتصادی تبریز و شهرهای اطراف است که با هدف ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی اجرایی می شود.

حجت الاسلام شاهدی ادامه داد: از ویژگی های مهم این دوره ارائه سرفصل های جامع محتوایی اعم از مبانی اقتصاد مقاومتی، نقد سیستم اقتصاد سرمایه داری با نگاه تطبیقی در دقاع مقدس، سیر تاریخی شکل گیری نهادهای اقتصادی مدرن، اقتصاد دانش بنیان، تکنوکراسی و همچنین تجربه نوردی اقتصادی با مشارکت برخی تولید کنندگان موفق شهر تبریز است.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی سهند تبریز یادآور شد: برای ثبت نام در دوره کافیست نام و نام خانوادگی خود را از طریق پیامک، پیام رسان سروش یا تلگرام به شماره ۰۹۳۶۱۱۶۴۷۹۷ ارسال کنند، با این توضیح که به دلیل محدودیت ظرفیت، اولویت حضور با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برخی از فعالیت های نهاد رهبری در دانشگاه سهند پرداخت و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت های فاخر این نهاد طی سال‌های گذشته، برگزاری کنگره‌های متعدد در راستای بزرگداشت مفاخر دینی و فقهی از جمله علامه طباطبایی و علامه جعفری بوده است.

حجت الاسلام شاهدی با بیان این‌که مقدمات برگزاری کنگره بزرگداشت مقام علمی حضرت آیت الله جوادی آملی نیز فراهم شده است، گغت: اجرای طرح دانش افزایی اساتید دانشگاه، برگزاری همایش علم، دین و فلسفه، گسترش فعالیت های مرکز مطالعات علم و دین و جلسات هم اندیشی اساتید با موضوع تفسیر نهج البلاغه (اوصاف متقین) از دیگر برنامه ها بوده است./935/ت303/ب1

ارسال نظرات