۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۶۱۷۸۸
حجت الاسلام حاج آقازاده:

مسئولان برای مردم "هویت" قائل شوند | از حزب الله لبنان عقب نمانیم

استاد حوزه علمیه قم با بیان که نیاز امروز جامعه ما روحیه انقلابی است، گفت: اگر مسئولان کاری کنند که افراد جامعه هویت جدی پیدا کنند، بی تردید مقاومت و ایستادگی شان نیز بیشتر خواهد شد.
حجت الاسلام حاج آقازاده

حجت الاسلام وحید حاج آقازاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه جامعه انقلابی ما باید روحیه انقلابی نیز داشته باشد، گفت: ما نباید در این عرصه از حزب الله لبنان که محصول انقلاب اسلامی است، عقب بمانیم.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر تقویت روحیه انقلابی در جامعه اظهار داشت: متأسفانه کشور ما بسان کارخانه ای است که از نمایندگی خود عقب مانده است.

نص صریح آیات در لابه لای سیاست بازی ها نادیده گرفته نشود

وی با اشاره به آیه شریفه «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ» به تبیین رویکردی که مدیران نظام اسلامی باید در عرصه بین الملل داشته باشند، پرداخت و افزود: نخبگان باید برای یک بار هم که شده گرد هم جمع شوند و با بررسی آیات قرآن کریم مسیر انقلابی گری را بیابند؛ نباید اجازه دهیم که آیاتی همانند آیه مذکور لابه لای سیاست بازی های برخی مسؤولان نادیده انگاشته شود.

حجت الاسلام حاج آقازاده خاطرنشان کرد: باید فرهنگ سازی شود تا همه جامعه به ویژ مسؤولان به جای آلرژی به خودی ها، نسبت به جبهه کفر حساسیت داشته باشند؛ روحیه انقلابی باید با رویکرد روایت محور که در خود روایات نیز بر آن تأکید شده است، در جامعه نهادینه شود.

پژوهشگر عرفان های نوظهور با اشاره به لزوم نهادینه سازی روحیه انقلابی در جامعه عنوان کرد: سید حسن نصرالله در لبنان نماد انسانی است که حرف های انقلابی می گوید، اما در عرصه حل مشکلات و نیازهای مردم نیز فعال است؛ امروزه مسؤولان ما نیز باید با این چنین روحیه ای در زمینه دشمن شناسی و دشمن ستیزی مقید به یک سلسله خطوط قرمز باشند؛ اگر این مورد محقق شود بی تردید سخن و عمل مسؤولان با یکدیگر تفاوتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسؤولان و دولتمردان فرهنگ سازی کنند تا جامعه فهم اسلامی ایرانی پیدا کند به تبیین نقش مسؤولان در تقویت استقامت مردم در برابر دشمنان پرداخت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این فهم در جامعه بسیار ضعیف است، بر این اساس باید زمینه هایی فراهم شود تا افراد جامعه نسبت به دین خودشان تعصب داشته باشند و هیچگونه توهین و بی احترامی را نسبت به دین نپذیرند؛ به عبارت دیگر مسؤولان باید جامعه را به صورتی تربیت کنند که «ایرانیِ شیعه متعصب» باشند و افتخار کنند که عضو جمهوری اسلامی ایران هستند.

انسجام مسؤولان دشمن را عقب می راند

حجت الاسلام حاج آقا زاده بر ضرورت همبستگی و هم افزایی مسؤولان نظام اسلامی تأکید و با اشاره به اینکه انسجام مسؤولان دشمن را عقب می راند، بیان کرد: اگر همه مسؤولان با یکدیگر متحد بوده و سیاستی منسجم داشته باشند، هیچ کشوری جرأت نخواهد کرد تا کوچک‌ترین تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

مسؤولان برای ایرانیان هویت قائل شوند/ مردم هویت حقیقی داشته باشند استقامت شان بیشتر می شود

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه امروزه برخی مسئولان برای مردم جایگاه قائل نیستند و تنها در ایام انتخابات به سراغ ملت می آیند و پس از آن دوباره مردم را فراموش می کنند و همین سبب شده است تا روحیه انقلابی جامعه مقداری ضعیف شود.

وی یادآور شد: اگر مسؤولان کاری کنند که افراد جامعه هویت جدی پیدا کنند، بی تردید مقاومت و ایستادگی مردم نیز بیشتر خواهد شد، زیرا در این صورت همگان می دانند که اگر در جایی از دنیا برای شان اتفاقی افتاد، سفیر ایران و مقامات از او حمایت خواهند کرد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات