۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۶۱۷۵۶
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

شهادت مزد زندگی زاهدانه و مجاهدانه است

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا شهادت را مزد زندگی زاهدانه و مجاهدانه دانست و جامعه را بیش از هر زمانی نیازمند الگوگیری از سیره شهدا توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در آیین تجلیل از راویان روحانی راهیان نور با عنوان" عبای خاکی" که با حضور ۱۷۰ نفر از راویان به همراه خانواده محترم شان در سالن همایش های غدیر مجتمع فرهنگی ولایت برگزار شد، با تأکید بر ضرورت قدردانی از نعمت های الهی گفت: کسانی می توانند قدر راهیان نور را بشناسند که تلاش دشمن را برای نابودی انقلاب درک کرده باشند.

وی با اشاره به تلاش بی وقفه دشمن برای منحرف کردن مسیر انقلاب، اظهار داشت: دشمن با استفاده از حربه های دنیاگرایی می خواهد مسیر انقلاب را منحرف کند، اما تلاش راویان حرکت خوبی برای مقابله است.

وی افزود: شیخ عبدالله ضابط، فرهنگی را در روایت گری سیره شهدا راه انداخت و آن هم اینکه کسانی را که مقداری از سیره شهدا دوری گزیده اند و دلسرد هستند را به سوی شهدا جذب کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که همه ما باید بدون وقفه به میدان آمده و سیره شهدا را برای جامعه تبیین کنیم، عنوان کرد: ما باید به گونه ای عمل کنیم که دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم؛ بر این اساس باید ناامیدان و سرد شدگان را در این مسیر تشویق و انگیزه شان را تقویت کنیم.

رییس مؤسسه روایت‌ سیره شهدا با اشاره به این که برخی زندگی ها بر اثر تنبلی، کم‌ایمانی و ظلم دچار تزلزل می شود، خاطرنشان کرد: مشکلات زندگی ما به خاطر آن است که نگاه مان به اسلام نیست و توجهی به احکام اسلامی نداریم؛ اگر به اسلام عمل کنیم، اسلام برای مشکلات مان برنامه دارد.

وی تأکید کرد: اگر نگاه مان برای حل مشکلات به جای اسلام به دهان مردم باشد، بی شک مشکلات مان بدتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عنوان کرد: امروزه احساس می شود که در جامعه نوعی تنبلی وجود دارد و آن تلاشی که نیاز است برای انجام امور صورت پذیرد، عمل نمی شود؛ بنابراین باید تنبلی و سستی را کنار گذاشته و در جامعه فعال باشیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با استناد به آیه شریفه «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا» افزود: اگر خالصانه برای خداوند کار کنیم بی شک خداوند راه های فعالیت را به ما می نمایاند؛ اگر می خواهیم مشکلات کم شود، باید تنبلی را کنار گذاشته و فعال باشیم.

وی حرکت، سرعت و سبقت را رمز پیروزی دانست و معرفی کرد: تلاش، دیانت و ظلم گریزی سبب ترقی خانواده ها می شود؛ اگر این ها را باور کنیم بی شک خداوند زندگی ها را مورد عنایت ویژه خود قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان با تأکید بر الگوپذیری از سیره شهدا یادآور شد: شهادت مزد زندگی زاهدانه و مجاهدانه است./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات