۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۶۱۷۵۵
حجت اسلام حائری زاده تشریح کرد؛

عوامل بی برکتی زندگی از دیدگاه قرآن و روایات

استاد حوزه علمیه با اشاره به عوامل بی برکتی زندگی از دیدگاه قرآن و روایات، گفت: انسان‌هایی که نماز را سبک می‌شمارند عمر و مالشان بی برکت می‌شود.
سید مهدی حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری‌زاده، استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به همت هیات رزمندگان غرب تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد درباره عوامل برکت در زندگی انسان، گفت: موسیقی، قمار و شراب زندگی انسان را بی برکت می‌کند.

وی افزود: امام صادق(ع) درباره انسان‌هایی که عادت به گوش دادن موسیقی‌های حرام دارند و با قمار و شراب آشنا هستند، می‌فرمایند: ملائکه و فرشتگان در خانهای که آلات موسیقی، قمار و شراب باشد وارد نمی‌شوند؛ بنابراین کسانی که رعایت می‌کنند از زندگی با برکتی برخوردار هستند.

حجت الاسلام حائری زاده با بیان اینکه فرزند مایه برکت خانه و خانواده است، ابراز کرد: خانه‌ای که در آن فرزند نباشد بی برکت است، دختر رحمت و پسر نعمت است امکان دارد نعمت از کف انسان خارج شود اما هرگز رحمت از انسان گرفته نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: قسم خوردن برای فروش جنس و کالا برکت را از زندگی انسان می‌برد طبق صریح روایات؛ انسان حتی قسم راست نیز نباید بخورد؛ این عمل زندگی انسان را بی برکت می‌کند. حقوق تدریس و منبر بسیار پربرکت است.

این خطیب مشهور اضافه کرد: چابلوسی و تملق برکت را از زندگی می‌برد، روایت است اگر مومنی برای کسب منفعت دنیوی در برابر صاحب منصبان یا کسانی که معاشرت با آنان به ضرر دین است، تواضع کند خداوند آن شخص را رها کرده و به خودش وا می‌گذارد حتی اگر مالی هم از این راه به دست بیاورد ولی خداوند برکت را از او می‌گیرد.

وی بیان داشت: حضور و کمک در دستگاه امام حسین(ع) زندگی و عمر انسان را با برکت می‌کند. شرکت در مجالس امام حسین(ع) روح و باطن انسان را تطهیر می‌کند.

حجت الاسلام حائری زاده مال حرام را از دیگر عوامل بی برکت شدن زندگی دانست و بیان داشت: امام کاظم(ع) فرمودند: مال حرام زیاد نمی‌شود اگر هم زیاد شود با برکت نیست؛ مال حرام نجس است. انسان‌هایی که نماز را سبک می‌شمارند عمر و مالشان بی برکت می‌شود؛ پیامبراکرم(ص) فرمودند: کسانی که نماز را سبک می‌شمارند در دنیا و آخرت دچار 16 بلا می‌شوند که یکی از آن بلاها بی برکت شدن عمر و مال است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان قبل از خوردن غذا باید نام خداوند را به زبان بیاورد تا شیطان در خوردن غذای او شریک نشود. نیت آلوده برکت را از بین می‌برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اسراف، بدزبانی، خوردن غذای داغ و بی توجهی به ادای حق برادر از دیگر دلایل بی برکت شدن زندگی انسان است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات