۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۶۱۷۴۹
آیت‌الله علم الهدی:

مردم در همه عرصه‌ها خود را باور کنند

آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که حضرت موسی(ع) در میان قوم بنی‌اسرائیل تولید باور کرد، گفت: امروز در جامعه باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مردم در همه عرصه‌ها خود را باور کنند.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مهدیه برگزار شد، گفت: حضرت موسی (ع) تنها پیامبری است که مأموریتش از سوی فرشتگان ابلاغ نشد و بدون واسطه از سوی خداوند دریافت کرد.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید، محور رسالت حضرت موسی(ع) این بود که قومش را از ظلمت و تاریکی نجات دهد و به‌سوی نور هدایت کند. بنی‌اسرائیل در ظلمات و تاریکی‌های متعددی قرار داشتند.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی سپس تاریکی‌های قوم بنی‌اسرائیل را برشمرد و افزود: یک ظلمت بنی‌اسرائیل در عرصه زندگی بود؛ آنان یک زندگی نکبت‌بار و بردگی برای جریان استکبار داشتند. فرعون انسان‌ها را به دنبال منافع و مطامع خودش قرار داده بود، مثل همین وضعیتی که امروز آمریکا برای دنیا قرار داده است و هر سیاستی برخلاف میل آنان باید سرکوب شود.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: ظلمت دوم بنی‌اسرائیل نداشتن راهبرد در زندگی بود؛ حیوان در زندگی راهبرد ندارد، گوسفند دست چوپان است و هر جا بخواهد همراه او می‌رود. انسان اگر این‌گونه شد، از زندگی بهره‌ای نمی‌برد و به‌جایی نمی‌رسد.

امام‌ جمعه مشهد در ادامه اظهار کرد: ظلمت دیگر بنی‌اسرائیل تاریکی در اندیشه بود، بنی‌اسرائیل در زندگی هیچ‌چیز، جز قدرت بالاسر را نمی‌دیدند. اصلاً فکر نمی‌کردند به‌غیراز فرعون قدرت دیگری هم وجود دارد، ظلمتی بود که ماورای آن را نمی‌دیدند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: رسالت حضرت موسی(ع) این بود که قوم خود را از ظلمات بیرون آورده و به نور برساند. انسان وقتی خداباور و خداشناس شد، دیگر در ظلمات نیست و به هیچ جا به‌ غیر از خدا پناهنده نمی‌شود.

وی تأکید کرد: بنی‌اسرائیل به سخنان حضرت موسی(ع) توجه کردند و قیام کردند و خودشان را نجات دادند. این باورمندی ادامه داشت و دیگر گرفتار ظلمت نشدند. باید مقاوم بود، آن‌وقت است که شیطان انسان را رها می‌کند./934/پ202/ب1

ارسال نظرات