۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۶۱۷۴۲
امام جمعه برازجان تأکید کرد؛

ضرورت جذب جوانان برای حضور در نماز جمعه

امام جمعه برازجان با اشاره به جذب جوانان برای حضور در نماز جمعه، گفت: در این باره استفاده از روحانیان جوانی که نگاهی جدید و جوانگرایانه دارند، استفاده کنیم.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان

حجت الاسلام حسن مصلح، امام جمعه برازجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه موضوع نمازجمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تریبون نمازجمعه در طی 4 دهه اخیر نقش مؤثری در هدایت، تربیت و وحدت جامعه ایجاد کرده و از سننی است که به برکت انقلاب اسلامی احیا شد.

امام جمعه برازجان بیان کرد: نمازجمعه ظرفیت بسیار خوبی برای تربیت و هدایت جامعه است که می توان حداکثر استفاده را از چنین ظرفیتی برداشت کرد و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر قرارگاه فرهنگی بودن آن بهترین سند بر چنین سخنی است.

حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: استفاده از ظرفیت نمازجمعه منشأ تحولات عظیم در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی است.

وی در رابطه با نمازجمعه و حضور جوانان عنوان کرد: امام جمعه به عنوان رهبری معنوی هر شهر و جامعه باید ارتباط صمیمانه ای با نسل جوان داشته و با حضور در مدارس و دانشگاه ها می تواند توجه جوانان را به مسائل معنوی بیشتر کند.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه حمله فرهنگی دشمنان نسل جوان را نشانه رفته است، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه با حضور فعال در عرصه های اجتماعی، مردمی بودن و برنامه ریزی و تعامل سازنده با دستگاه های زیربط در هدایت نسل جوان مثمرثمر خواهند بود.

حجت الاسلام مصلح تصریح کرد: برگزاری همایش ها و سمینارهای ائمه جمعه در راستای چنین اهدافی است تا ائمه جمعه نظرات و دیدگاه های خود را پیرامون ارتباط با نسل جوان و جذب شان برای حضور در نماز جمعه در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه نگاه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به جوانگرایی گفت: تنها نباید شاهد حضور جمعیتی ثابت در نمازجمعه باشیم بلکه با استفاده از روحانیان جوانی که نگاهی جدید و جوانگرایانه دارند، جوانان را جذب نمازجمعه بکنیم.

امام جمعه برازجان تأکید کرد: تلاش شود تا اقشار مختلف به ویژه دانش آموز و دانشجو در نماز جمعه حضور پیدا کنند ضمن اینکه اقشار مختلف را در مدیریت ها به کار گیریم تا نماز جمعه به یک قرارگاه فعال فرهنگی، بصیرتی، ایمانی، معنوی، هنری و حتی ورزشی تبدیل کنبم و نسل گذشته با نسل امروزی پیوند داشته و شاهد تحقق آرمان ها و اهداف رهبری باشیم./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات