۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۶۱۷۳۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

امام حسین سند حقانیت قرآن کریم و راز ماندگاری اسلام است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انتصاب جانشین پیامبراکرم(ص) از سوی خداوند متعال راز ماندگاری دین مبین اسلام است، گفت: امام حسین(ع) سند حقانیت قرآن کریم است که تا قیامت اسلام را صیانت کرد.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه امروز در مراسمی که به مناسبت ایام ماه شعبان در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: وجود مبارک رسول خدا(ص) از جانب پروردگار وظیفه داشتند دین خدا را به مردم ابلاغ کنند دینی که دین همه انبیای الهی و هدایتی که هدایت همه پیامبران بود، ایشان به انجام رساندند.

وی افزود: اسلام کامل‌ترین دین الهی بود که در اواخر عمر مبارک پیامبراکرم(ص) با امامت امام علی(ع) کامل و نعمت بر همه مردم تمام شد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیات قرآن کریم درباره دلایل نصب امامت بعد از رحلت رسول خدا(ص)، ابراز کرد: خداوند در قرآن اشاره به این نکته دارد که نصب امام در زمان حیات پیامبراکرم(ص) صورت پذیرفت؛ خداوند برای آن که دین سازان بعد از رحلت رسول خدا دین الهی را تحریف نکنند امام را در مقام جانشینی پیامبر انتخاب کرد تا حافظ دین اسلام باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امامان معصوم(ع) دین اسلام را با نثار جان و مال صیانت و حفاظت کردند، اظهار داشت: امامان اگر از دین اسلام صیانت نمی‌کردند به طور قطع رابطه مردم با دین نازل شده الهی قطع می‌شد بر همین اساس شهادت اهل بیت(ع) خود عاملی برای نجات دین اسلام بود.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه امامان معصوم(ع) حافظ دین و حقانیت قرآن کریم هستند، گفت: امام حسین(ع) سند حقانیت قرآن است بر همین اساس خداوند نصب امام را در دین اسلام واجب کرد.

وی با بیان اینکه خداوند به پیامبراکرم(ص) دو ابزار قرآن و حکمت داد تا ایشان به وسیله آنان به تبلیغ اسلام بپردازد، تصریح کرد: خداوند به پیامبراکرم(ص) قرآن را که بر فراز همه علوم، عقول، مکان، زمان و همه کتاب‌های آسمانی است را بر قلب نازنین پیامبر نازل کرد و به ایشان حکمت بخشید.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: دانشمندان اذعان دارند که در 80 جنگی که کفار و مشرکین به پیامبر تحمیل کردند ایشان بهترین اندیشه نظامی را ارائه کردند همچنین در بحث طب زیباترین مسائل طبی را بیان داشتند و در زمینه طبیعت دقیق‌ترین مباحث زیستی را مطرح کرده‌اند. خداوند همه این علوم را در یک لحظه به ایشان عطا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: علم پیامبراکرم(ص) خیر کثیر است که در هنگام رحلت همه را یکجا به امیرمومنان علی(ع) انتقال دادند بنابراین همه مسلمانان باید مراقب باشند در مقابل دین مبین اسلام دچار ریزش نشوند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات