۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۶۱۷۲۵
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس:

دولت برای حمایت از کالای داخلی وارد میدان عمل شود

قلی‌زاده گفت: تولید محصولات با کیفیت و ارزان، تعصب مردم در تهیه کالای ایرانی و حمایت عملی دولت از تولیدکنندگان سه عنصری است که می‌تواند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.
قلی الله قلی زاده

قلیالله قلیزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: شعار سال 97 مبنی بر سال حمایت از کالای ایرانی با  در راستای شعارهای گذشته بوده است، چرا که با حمایت از کالای ایرانی اقتصاد مقاومتی نیز محقق خواهد شد، اگر بخواهیم سیاستهای مدنظر رهبری اجرایی و عملیاتی شود، چارهای جز حمایت از تولیدات داخلی نخواهیم داشت.

قلی‌‌زاده تصریح کرد: متأسفانه شرایطی در کشور وجود دارد که موجب میشود فرمایشات و مطالبات رهبر معظم انقلاب به شکل ناقصی عملیاتی شود.  

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران زمانی میتواند بر مشکلات اقتصادی موجود در کشور فائق آید که عزم و جزمی ملی برای حمایت از کالای ایرانی وجود داشته باشد، قوای سه گانه و مردم باید با همدلی و همراهی این مشکلات را پشت سر بگذارند.

نایب رییس کمیسیون عمران گفت: مصرف کنندگان به دنبال تهیه کالایی با کیفیت هستند، از این رو اگر تولیدکنندگان همتی برای تولید کالایی با کیفیت و قابل رقابت با کالای خارجی نداشته باشند، طبیعی است که مصرف کنندگان داخلی نیز از این محصولات روی برگردان خواهند بود.

 وی اظهار داشت: تولید محصولات با کیفیت و ارزان، تعصب مردم در تهیه کالای ایرانی و حمایت عملی دولت از تولیدکنندگان سه عنصری است که میتواند چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

قلیزاده ابراز داشت: پرداخت تسهیلات با نرخ سود بالا به تولیدکنندگان نمیتواند موجب رونق بازار شود. چرا که تسهیلات بالا موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات تولید داخل خواهد شد و در نتیجه قدرت رقابت این کالاها با مشابه خارجی کاهش چشمگیری خواهد یافت.  

وی با تأکید بر این که در رفع موانع تولید، مشکلاتی در بدنه دولت وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از مواد اولیه استخراج شده از معادن کشور، با قیمت بالایی در بورس عرضه میشود و بخش دیگری نیز به صورت خام و رسمی به خارج از کشور صادر میشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اصلی آنجا است که آن قسمت از مواد اولیه که به صورت رسمی به خارج از کشور فروخته میشود، مجدداً با قیمتی بالاتر وارد کشور میشود، این در حالی است که قیمت همین محصولات وارداتی نیز از قیمت فروش بورس ایران پایینتر است.

وی عنوان کرد: اگر بنا است دولت به تولیدات داخلی بها دهد، حداقل مواد اولیه را با همان قیمتی که در اختیار تجار خارجی قرار میدهد، در داخل ایران به فروش برساند، نه آن که قیمت تولیدات داخلی در کشور بالاتر از قیمت صادرات آن باشد./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات