۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۶۱۷۱۸

جشن‌های اعیاد شعبانیه در مراکز اسلامی اروپا

جشن‌های اعیاد شعبانیه از امروز در مراکز اسلامی کشورهای اروپایی برگزار می‌شود.
جشن های شعبانیه

به گزارش خبرگزاری رسا، اعیاد شعبانیه از فردامصادف با سوم شعبان سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار آغاز می‌شود و در روزهای چهارم و پنجم شعبان (اول و دوم اردیبهشت) به ترتیب مصادف با میلاد حضرت ابوالفضل العباس و حضرت امام زين العابدين(ع) ادامه می‌یابد.

به همین مناسبت مراکز اسلامی بخش‌های مختلف جهان از جمله اروپا جشن‌ها و برنامه‌های مختلفی اجرا می‌کنند.

آلمان

در همین راستا، مرکز اسلامی هامبورگ اعلام کرد: این مراسم امروز پنج‌شنبه از ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه به وقت محلی در مرکز برگزار می‌شود و آیت‌الله رمضانی، امام و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در آن سخنرانی می‌کند.

قرائت دعای کمیل، مولودی‌خوانی و تلاوت قرآن از دیگر برنامه‌های مراسم خواهد بود.

اتریش

بنا به گزارش مرکز اسلامی امام علی(ع) وین، پایتخت اتریش جشن باشکوه میلاد انوار کربلا امروز در این مرکز برگزار می‌شود.

ساعت برگزاری مراسم ۱۸:۳۰ به وقت محلی اعلام شده است و برنامه‌ها شامل مولودی‌خوانی، سخنرانی و اقامه نماز جماعت خواهد بود.

سوئیس

مرکز اسلامی و فرهنگی اهل بیت(ع) سوئیس نیز مراسم جشنی را امروز از ساعت ۱۹ به وقت محلی برگزار می‌کند و در آن برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد شد.

انگلیس

همچنین مرکز اسلامی انگلیس در لندن طی اطلاعیه‌ای زمان برگزاری مراسم جشن میلاد فرخنده حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را فردا(۳۱ فروردین) اعلام کرده است.

زمان آغاز این مراسم ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه خواهد بود و در آن حجت‌الاسلام والمسلمین علی عالمی، سخنرانی و حمید اکبری مولودی‌خوانی می‌کند.

سوئد

مرکز اسلامی امام علی(ع) سوئد فردا اعیاد شعبانیه را با برگزاری مراسمی در این مرکز گرامی می‌دارد و ساعت ۱۹ این مراسم آغاز خواهد شد.

برنامه‌های مراسم شامل قرائت قرآن، شعرخوانی، کلیپ مناسبتی، سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی و اجرای مسابقات فرهنگی خواهد بود.

کانادا

مرکز اسلامی امام مهدی(عج) کانادا نیز مراسم ویژه اعیاد شعبانیه را فردا در این مرکز برگزار می‌کند و ختم انعام، سخنرانی و پذیرایی از برنامه‌های مراسم اعلام شده است.

دانمارک

شیعیان دانمارک در کپنهاگ نیز این اعیاد را گرامی می‌دارند و به همین مناسبت شنبه(اول اردیبهشت‌ماه) در مسجد امام علی(ع) دانمارک مراسمی برگزار خواهد شد.

بلژیک

همچنین مرکز مهدیه بروکسل(پایتخت بلژیک) زمان جشن اعیاد شعبانیه در این مرکز را فردا اعلام کرده است و این مراسم از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت محلی برگزار می‌شود.

شیفتگان و ارادتمندان اهل بیت(ع) در مراسم بروکسل حضور می‌یابند و سخنرانی، مولودی‌خوانی و نماز جماعت از برنامه‌های آن خواهد بود./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: ایکنا

ارسال نظرات