۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۶۱۶۹۸
امانی مطرح کرد؛

تحلیل عالمانه مبانی انقلاب اسلامی هدف کلان برگزاری همایش پژوهش های قرآنی

دبیر یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی تحلیل عالمانه مبانی انقلاب اسلامی را یکی از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و از حضور چشم گیر پژوهشگران قرآنی در این همایش خبرداد.
دکتر رضا امانی پژوهش های قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با محوریت «قرآن و استکبار ستیزی» امروز در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) آغاز و هم اکنون در حال برگزاری است.

رضا امانی دبیر این همایش با بیان این که یازدهمین دوره همایش های پژوهش های قرآنی با موضوع استکبار ستیزی در سال گذشته رونمایی شد، ابراز داشت: در پایان مهلت تعیین شده برای ارسال مقالات بیش از 1100 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که در نوع خود بی نظیر بود.

وی افزود: از 15 کشور مختلف جهان در این همایش شرکت داشتند به همین جهت امسال این همایش در دو بخش داخلی و بین الملل برگزار شد که در 15 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و در هفته گذشته شاهد برگزاری این همایش ها در دانشکده های علوم قرآنی بودیم.

امانی اضافه کرد: در دیداری که در سال گذشته با رهبر معظم انقلاب داشتیم  نیز ایشان بر این موضوع تأکید داشتند، به همین جهت این همایش در سه محور استکبار ستیزی در قرآن، استکبار ستیزی در سیره معصومین و استکبار ستیزی در گفتمان انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

دبیر یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با بیان این که فراخوان مقالات به صورت رسمی از آذرماه داده شد، عنوان کرد: تا 20 اسفندماه 96 دبیرخانه همایش پذیرای مقالات پژوهشگران قرآنی بود که با استقبال بی نظیری نسبت به سال های گذشته مواجه بودیم.

وی در ادامه از برگزاری همایش پژوهش های قرآنی در روزهای 28 و 29 و 30 فروردین در قم خبر داد و  ابراز داشت: دو روز اول از صبح تا عصر یعنی روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ارائه مقالات اختصاص داشت.

امانی بیان داشت: تعدادی از مقالات بعد از بررسی و ارزیابی مجدد وارد بخش بین الملل شدند که در دو روز گذشته در نشست علمی مورد طرح و بررسی قرار گرفتند که این افراد امروز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی با تأکید بر این که یکی از اهداف این همایش ترویج و گفتمان سازی آموزه های قرآن کریم در سطح جامعه اسلامی و سایر کشورهای اسلامی بوده است، یادآور شد: موضوع همایش امسال نیز مبتنی بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب و اقتضائات روز جهان اسلام در دستور کار قرار گرفت.

معاون پژوهش دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: یکی دیگر از اهداف کلان همایش سوق دهی پژوهش های قرآنی محققان ارجمند به سوی موضوعات کاربردی و مسأله محور همسو با نیازهای روز و اولویت های نظام مقدس اسلامی ایران بوده است.

وی تصریح کرد: البته این که مبانی و اصول و اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی مورد تحلیل عالمانه پژوهش های قرآنی قرار بگیرد نیز از دیگر اهداف این همایش به شمار می رود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات