۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۶۱۶۸۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عبادت با خدمت به خلق کامل می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عبادت با خدمت به خلق کامل می‌شود، گفت: خداوند در بسیاری از آیات عبادت را به همراه خدمت به خلق الله بیان می‌کند بنابراین دین همان عبادت و خدمت به مردم است.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت درباره اهمیت ماه شعبان، گفت: پیامبراکرم(ص) به شدت ماه شعبان را دوست داشتند و به این ماه وابسته بودند.

وی افزود: ایشان همه ایام ماه شعبان را روزه می‌گرفتند و روزه خود را به روزه ماه مبارک رمضان وصل می‌کردند و می‌فرمودند: اگر کسی یک روز از این ماه را روزه بگیرد زمینه ورود خود را به بهشت را فراهم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه در ماه شعبان شاخه‌های درخت طوبی که در بهشت قرار دارد به فرمان خداوند در زمین گسترده می‌شود، ابراز کرد: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: شاخه‌های این درخت از اول ماه شعبان در زمین گسترده می‌شود و اگر کسی خود را به شاخه‌های این درخت برساند زمانی که خداوند سفره این زمین را جمع می‌کند همه آن افراد با شاخه‌های این درخت به بهشت وارد می‌شوند. پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) شاخه‌های درخت طوبی هستند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اعمال و اخلاق نیکو انسان را به درخت طوبی نزدیک می‌کند، اظهار داشت: اگر اخلاق پاک در وجود انسان ماندگار و نهادینه شود انسان به این درخت بهشتی وصل می‌شود پیامبراکرم(ص) بخشش مال، کرم داشتن و آسان خرج کردن در راه رضای خدا را از سیئات اخلاقی بیان می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه جایگاه انسان بخیل جهنم است، گفت: بخل درختی از درختان جهنم است که انسان بخیل به او وصل می‌شود تا به دوزخ برود.

وی خدمت به خلق الله را عبادت بیان کرد و اظهار داشت: خداوند در بسیاری از آیات عبادت را به همراه خدمت به خلق الله بیان می‌کند برای مثال زمانی که انسان را به اقامه نماز توصیه می‌کند از انفاق زکات نیز بهره می‌برد. عبادت با خدمت به مردم کامل می‌شود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات