۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۵۶۱۶۸۵
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی مطرح کرد؛

برندسازی راهبرد افزایش حمایت از کالای ایرانی

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه برند سازی راهبرد افزایش حمایت از کالای ایرانی است، گفت: ترویج و تبلیغ، تحمل سختی، فرهنگ سازی و خرید را وظیفه مردم در قبال حمایت از کالای ایرانی است.
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام محمود مرادی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در خصوص اهمیت شعار سال، گفت: حمایت از کالای ایرانی به طرق مختلفی انجام می شود که در آن مثلث سه ظلعی مردم، دولت و تولید کننده نقش مهم دارند و همه این مثلث باید در حمایت از کالای ایرانی وظیفه شناسی کرده و وظائف خود را انجام دهند.

وی افزود: بعد دیگر حمایت از طریق تبلیغات رسانه ای از سوی رسانه، مشاهیر و شخصیت ها و صداو سیما است که با ایجاد فرهنگ خرید کالای ایرانی به اقتصاد کشور و کمتر شدن هزینه ها کمک می کنند و در این زمینه باید راهبردهای اقتصادی و سیاسی و تولید را پیگیری و با اهداف خرد و کلان برنامه ریزی کرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی، راهبردهای افزایش حمایت از کالای ایرانی را عملی، فکری، ایدئولوژی و برند سازی عنوان کرد و توضیح داد: از جمله راه های تبلیغ و افزایش فروش محصول ایرانی توزیع کوپن های کالای ایرانی، خدمات پس از فروش، افزایش بهره وری، خدمات نگهداری، سرمایه گذاری و افزایش ارزش افزوده است.

حجت الاسلام مرادی ترویج و تبلیغ، تحمل سختی، فرهنگ سازی و خرید را وظیفه مردم در قبال حمایت از کالای ایرانی دانست و  اظهار کرد: افزایش کیفیت محصول، خودکفایی سرمایه ای و حمایتی و عدم وابستگی حکومتی وظایف تولید کننده ایرانی است.

وی گفت: خرید کالای ایرانی و تحمل سختی ها در استفاده از آنها، ایجاد فرهنگ سازی، وظیفه مردم در قبال حمایت از کالای ایرانی است؛ شاید کالای ایرانی نسبت به مشابه خارجی، نقص هایی داشته باشد اما به دلایل گوناگون باید کالای ایرانی بخریم و در مسیر اقتصاد مقاومتی، سختی ها را تحمل کنیم، تا شاهد رشد اقتصاد ایرانی باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی ادامه داد: تولید کننده باید با افزایش تولید اجناس مرغوب و با کیفیت، بازار داخلی را تامین کند تا کشور نیاز به واردات اجناس خارجی نداشته نباشد.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: دولت و مسؤولان با قانون گذاری، و پیشگیری از ورود محصول خارجی یا مجازات قاچاقچیان کالای خارجی، وضع مالیات سنگین بر کالای خارجی، ممنوعیت بکارگیری کالای خارجی در ادارات، تشویق تولید کننده با رفع مالیات بر ارزش افزوده و رفع مالیات بر تولید و ایجاد بازارهای خارجی برای تولید کننده نقش تاثیر گذاری در تحقق شعار سال دارد.

وی ادامه داد: از حمایت های مالی بانک ها و  دولت در سرمایه گذاری و تولید کالای ایرانی و ایجاد بورس کالا نباید غفلت کرد تا به اهداف اقتصاد مقاومتی و تولید واشتغال و حمایت از کالای ایرانی که از مطالبات مقام معظم رهبری است، نائل شویم./842/ت303/ب1

ارسال نظرات