۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۵۶۱۶۷۸
آیت الله علم الهدی:

مناجات شعبانیه رازگویی عاشقانه با خدا است

امام جمعه مشهد مناجات شعبانیه را رازگویی عاشقانه ای با خدا دانست و گفت: این مناجات یکی از برکات ماه مبارک شعبان است که به عنوان توفیقی ارزشمند به بندگان دلداده خداوند اعطا شده است.
علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در سلسله مباحث عظمت ماه شعبان که در صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد با بیان اینکه مناجات شعبانیه یکی از برکات ماه مبارک شعبان است که به عنوان توفیقی ارزشمند به بندگان دلداده خداوند اعطا شده است گفت: مناجات از ماده نجوا است و نجوا به معنای رازگویی است. رازگویی بین دو نفر و با انگیزه های مختلفی انجام می شود که یکی از آنان پنهان ماندن سری از افراد دیگر است.

امام جمعه مشهد با اشاره به ابراز صمیمیت به عنوان یکی دیگر از انگیزه های رازگویی و نجوا افزود: در این انگیزه مطلب به عنوان سر نیست و مطلبی عادی و معمولی است.

وی معاشقه بین عاشق و معشوق را سومین انگیزه راز گویی و نجوا دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط خاص قلبی و باطنی بین دو نفر اقتضا می کند که با یکدیگر خلوت کنند و محرمانه سخن بگویند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در نجوا و رازگویی عاشقانه دو عنصر محرمیت و خلوت وجود دارد که عاشق و معشوق در نجواهای خود از آن بهره می گیرند. مناجات و نجوای با خداوند با انگیزه معاشقه با او انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این نکته که رابطه خداوند با بنده اش طرفینی و دو طرفه است افزود: به همین دلیل این نوع رابطه را نجوا نمی گویند، بلکه آن را مناجات می خوانند. مناجات شعبانیه مناجاتی عاشقانه و طرفینی با خدا است./861/پ202/ب1

ارسال نظرات