۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۶۱۶۵۸
رییس شورای مفتیان روسیه:

غرب به دنبال ایجاد تفرفه بین مسکو و تهران است

رییس شورای مفتیان روسیه در دیدار سفیر ایران گفت: هژمونی غرب در منطقه در حال افول است و غربی‌ها بدنبال ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی و همچنین روسیه و ایران هستند.
 رییس شورای مفتیان روسیه در دیدار سفیر ایران

به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی سنایی سفیر کشورمان در روسیه با شیخ راویل عین الدین، رییس شورای مفتیان روسیه، دیدار و پیرامون توسعه همکاری‌های فرهنگی فی مابین، مسائل منطقه و جهان اسلام، تبادل نظر کردند.

سنایی در این دیدار از تلاش‌های، رییس شورای مفتیان روسیه و رویکرد مثبت و مسؤولیت آمیز وی در ایجاد گفت‌وگو، تقریب و وحدت میان مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی، تقدیر و تاکید کرد که امروزه، روابط ایران و روسیه در بهترین شرایط خود، قرار داشته و روز به روز در حال پیشرفت است.

وی افزود: به طور طبیعی این وضعیت بر روابط میان مسلمانان دو کشور، نیز تاثیر گذار خواهد بود.

سفیر ایران در روسیه خاطرنشان کرد: امروز ملتها و جوانان منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند به شناخت تفکر اسلامی اصیل، عقلایی و معتدل هستند و نخبگان فرهنگی – اسلامی دو کشور می‌توانند در این راستا، گام‌های مشترکی بردارند.

شیخ راویل نیز در این ملاقات با اشاره به چالش‌های منطقه و جهان اسلام بویژه حملات موشکی اخیر به سوریه، تاکید کرد: ما و مسلمانان روسیه در قالب مواضع مقامات کشورمان هر گونه اقدام خارج از شورای امنیت و ضد حقوق بین‌الملل را بشدت محکوم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هژمونی غرب در منطقه در حال افول است و غربی‌ها بدنبال ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی و همچنین روسیه و ایران هستند.

سنایی با اعلام آمادگی اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه برای توسعه همکاریهای فرهنگی – اسلامی با جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌های ایران بخاطر تنوع و وسعت همکاری با بخش‌های مختلف اداره دینی و شورای مفتیان، اظهار خشنودی کرد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

ارسال نظرات