۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۶۱۶۵۷
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

مداخله‌گران خارجی در انتخابات لبنان راه‌ به جایی نمی‌برند

معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که برخی سفارت‌ها از طریق عوامل خود در لبنان تلاش می‌کنند در روند انتخابات پارلمانی تأثیر‌گذار باشند اما آنها موفق نخواهند شد زیرا همه‌ چیز برای مردم نمایان شده است.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگویی با «العهد» درباره آخرین تحولات مربوط به انتخابات لبنان صحبت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که «به نظر چه چیزی موجب می‌شود برخی گروه‌های سیاسی به سمت سخنان تحریک‌آمیز پیش بروند؟» گفت: تصمیم گرفتیم به سخنان تحریک‌آمیز جواب ندهیم. پاسخ ما محکم و موثر بود؛ ما یک برنامه انتخاباتی کامل ارائه دادیم در حالی «المستقبل» (رقیب اصلی انتخاباتی حزب‌الله) برنامه انتخاباتی ندارد و تحریک‌‌آفرینی می‌کند. به هر حال این مردم هستند که باید مقایسه و گزینه صحیح را انتخاب کنند.

شیخ نعیم قاسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «نظر شما درباره مداخله برخی سفارت‌ها (ی کشورهای دیگر) در حوزه‌های انتخاباتی و صحبت از پول‌های انتخاباتی که پرداخت می‌شود، چیست؟» اظهار داشت: مداخله برخی سفارت‌های عربی و خارجی را یک اقدام ناامیدانه می‌دانیم زیرا گروه‌های وابسته به آنها در لبنان نتوانسته‌اند اوامر این سفارتخانه‌ها را محقق کنند؛  به همین دلیل به مداخلات مستقیم روی آوردند. خدا را شکر، این موضوع در برابر مردم آشکار شد و اکنون به خوبی می‌دانند چه کسی در راستای دستورات خارجی و چه کسی در راستای تصمیمات ملی کار می‌کند. 

العهد در ادامه از شیخ قاسم پرسید: بر شما خرده می‌گیرند که از نتایج انتخابات با خیال راحت (به نفع حزب الله) و به دور از نگرانی سخت می‌گویید؛ این اطمینان شما از کجا می‌آید؟

شیخ قاسم پاسخ داد: ما حجم تایید مردمی خود را می‌دانیم و می‌دانیم مردم با ما هستند. این مردمی که از سال1982 (سال تاسیس حزب‌الله) تا کنون با ما بوده‌اند و خون فرزندانشان را تقدیم کرده‌اند ما را تنها نخواهند گذاشت. صریح بگویم ما دراین انتخابات فقط به دنبال موفقیت نامزدها نیستیم ما حجم همه‌پرسی مردمی را جستجو می‌کنیم. از نماینده می‌خواهیم  که رأی بالاتری را کسب کند و از مجموع نماینده‌ها می‌خواهیم آرای بالاتری را به دست بیاورند.

انتخابات پارلمانی سراسری در لبنان قرار است ششم ماه می 2018 (16 اردیبهشت 1397) و برای اولین بار بر اساس قانون «تناسبی» برگزار شود.

پیش‌تر در برخی رسانه‌های لبنانی گزارش‌هایی از مداخلات عربستان در انتخابات لبنان منتشر شد؛ عربستان به دستور آمریکا تلاش می‌کند صفوف جریان 14 مارس (رقیب حزب‌الله) را تحکیم کند تا مانع از رسیدن حزب‌الله به یک‌سوم از کرسی‌های پارلمان آینده لبنان شود./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

ارسال نظرات