۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۶۱۶۵۶
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تمام دستگاه‌ها در مورد رسیدگی به امور جانبازان مسؤول هستند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی گفت: تمام مسؤولان، دستگاه‌ها و سازمان‌ها در خصوص رسیدگی به امور جانبازان عزیز مسؤول هستند و این مسأله تنها وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک میلاد امام حسین(ع) و همچنین میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز گفت: جانبازان در کنار سایر ایثارگران گران‌قدر حق بسیار بزرگی بر گردن ما دارند، چراکه امنیت، آسایش و اقتدار امروز کشورمان مدیون فداکاری‌ها و ازخودگذشتگی‌های این عزیزان است.

وی تأکید کرد: تمام مسؤولان، دستگاه‌ها و سازمان‌ها در خصوص رسیدگی به امور جانبازان عزیز مسؤول هستند و این مسأله تنها وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی ابراز داشت: گرامی داشت روز جانباز در تمام دستگاه‌ها یکی از مواردی است که می‌تواند جایگاه ویژه این عزیزان را در کشورمان نشان دهد و باید به‌خوبی انجام شود ضمن اینکه آحاد مردم نیز همواره قدردان فداکاری جانبازان و ایثارگران هستند و در روز جانباز نیز با دیدار و سپاسگزاری از جانبازان عزیز از زحمات و ایثارگری آنها تجلیل خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیگیری مسائل درمان، اشتغال و آموزش جانبازان و خانواده‌های آنان را از مهم‌ترین دغدغه‌های بنیاد دانست و گفت: در حوزه درمان تمام ایثارگران و جانبازان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار دارند که با استفاده از آن با مراکز طرف قرارداد با شرکت بیمه، هزینه‌های درمانی این عزیزان به‌صورت کامل توسط بنیاد تأمین می‌شود.

معاون رییس جمهور ادامه داد: در حال حاضر بیمه دی که به‌عنوان شرکت بیمه‌گذار درمان ایثارگران طرف قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران است، با بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ مرکز درمانی، قرارداد منعقد کرده است که پذیرش و ارائه خدمات به ایثارگران در این مراکز با ارائه کد ملی به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد و این مسأله باعث شده ایثارگران مشکل خاصی برای دریافت خدمات درمانی نداشته باشند.

وی افزود: هزینه خدمات درمانی در مراکز غیر طرف قرارداد بنیاد پس از رسیدگی به اسناد پرداخت می شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره موضوع اشتغال جانبازان و ایثارگران نیز خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغال جانبازان و فرزندان آنان نیز بنیاد شهید و امور ایثارگران علاوه بر پیگیری استخدام این عزیزان در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، با تأسیس صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گام‌های خوبی در زمینه اشتغال‌زایی برداشته است.

وی ادامه داد: در طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ مجموعاً بیش از ۵۱ هزار نفر از طریق استخدام در دستگاههای دولتی و غیردولتی و همچنین بیش از ۴۱ هزار نفر از ایثارگران بویژه فرزندان جانبازان عزیز از طریق پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و کارآفرینی مشغول به کار شده اند، در عین حال هنوز ۶۷ هزار نفر جویای کار داریم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: بر همین اساس در زمینه پرداخت وام برای ایجاد اشتغال ایثارگران و جانبازان از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی در سال گذشته ۱۶۵ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این عزیزان قرار گرفته است و پیش‌بینی ما برای سال جاری، ایجاد بیش از ۸ هزار شغل از این راه و افزایش رقم کل پرداخت وام به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی با اشاره به اهمیت موضوع تحصیل ایثارگران و جانبازان گفت: در این زمینه نیز گام‌های خوبی در دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی برداشته‌شده است به نحوی که بسیاری از فرزندان جانبازان عزیز بدون استفاده از سهمیه و با رتبه های خیلی خوب در رشته های مورد علاقه و برتر مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: در طی هفته آینده، مصادف با اعیاد شعبانیه و روز جانباز، دومین جشنواره آموزشی و تحصیلی جایزه ملی ایثار با حضور معاون اول رییس جمهور برای تقدیر از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب ایثارگر برتر کشور برگزار می شود./878/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات