۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۶۱۶۴۹
جهانگیری:

عزم جمعي و وفاق ملي زمينه‌ساز حل مشكلات كشور است

معاون اول رييس جمهور گفت: آنچه مي تواند زمينه حل چالش هاي اصلي كشور را فراهم كند عزم جمعي و وفاق ملي است ضمن آنكه ايران ظرفيت و توانايي هاي فراواني براي غلبه بر مشكلات دارد.
جهانگیری

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه ديدار نمايندگان مردم استان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي با اسحاق جهانگیری معاون اول رييس جمهور، برگزار شد.

جهانگيري در اين جلسه با تأكيد بر اينكه امروز بيش از آنكه به دنبال راهكارهاي فني جديد براي حل مشكلات كشور باشيم بايد تلاش كنيم تا هماهنگي، همسويي و ارادهاي واحد در كشور براي حل مسائل اصلي ايجاد شود و تا اين اراده واحد و همسويي شكل نگيرد مشكلات همچنان باقي خواهند ماند.

معاون اول رييس جمهور اظهار داشت: امروز راهكارهاي فني براي حل مسائل و مشكلات اصلي كشور راهكارهايي مشخص است و آنچه مي تواند زمينه حل چالش هاي اصلي كشور را فراهم كند عزم جمعي و وفاق ملي است ضمن آنكه ايران ظرفيت و توانايي هاي فراواني براي غلبه بر مشكلات دارد.

وي با اشاره به وظايف دولت و مجلس شوراي اسلامي و اينكه كارهاي اصلي كشور نيازمند هماهنگي اين دو قوه است، ‌خاطر نشان كرد: هر چه رابطه قواي سه گانه و بخصوص دولت و مجلس بهتر باشد روند انجام امور اجرايي كشور تسهيل شده و زمينه حل مسائل مهياتر مي‌گردد.

معاون اول رييس جمهور همچنين به ضرورت تمركز زدايي از نظام مديريتي كشور اشاره كرد و افزود: براي اداره كشور بزرگي مثل ايران اصلاحات جدي در نحوه اداره و مديريت كشور لازم است و موضوع واگذاري اختيارات به مديران مناطق بايد مورد توجه باشد.

جهانگيري در ادامه مسأله كمبود آب را از اصلي ترين محدوديت هاي كشور در مسير توسعه برشمرد و با اشاره به اظهارات نمايندگان مردم استان خراسان رضوي مبني بر مشكلات كمبود آب در اين استان خاطرنشان كرد: متاسفانه امروز محدوديت منابع آب تقريباً مشكل همه استان ها و مناطق كشور است و بايد به دنبال راهكارهايي نظير انتقال آب از دريا و اجراي طرح هايي در راستاي افزايش بهره وري از منابع آب باشيم.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به برخي سرمايه گذاري هاي انجام شده از سوي بخش خصوصي در استان هاي كرمان و يزد براي انتقال آب از خليج فارس در بخش معادن در اين دو استان، تصريح كرد: بايد بپذيريم كه مسأله كمبود آب مي تواند آينده ايران را به خطر بيندازد و در برخي استان ها راهي جز انتقال آب از دريا وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه كلان شهر مشهد بيش از ۳.۵ ميليون جمعيت دارد و سالانه پذيراي حدود ۳۰ ميليون زائر است، تأمين آب شرب در اين كلان شهر را موضوعي پراهميت ارزيابي و تصریح کرد: بايد براي مسائل اصلي استان هاي شرق كشور و بخصوص استان خراسان رضوي تدابير جدي بينديشيم و براي توسعه اين استان ها راهكارهاي بلند مدت ۲۵ ساله تهيه و عملياتي شود.

جهانگيري افزود: دولت پروژه برقي كردن قطار تهران ـ مشهد را با جديت دنبال كرده و تسهيلات مالي اين پروژه از طريق فاينانس تامين شده و بزودي وارد فاز اجرا خواهد شد.

معاون اول رييس جمهور از استاندار خراسان رضوي و معاون هماهنگي و نظارت خود خواست مطالب مطرح شده از سوي نمايندگان مردم استان خراسان رضوي در مجلس شوراي اسلامي را در جلسه اي مورد بررسي قرار دهند و براي حل اين مسائل راهكارهاي لازم را تهيه و در صورت نياز موضوعات را به دولت منتقل نمايند تا تصميمات لازم براي حل اين مشكلات اتخاذ شود.

در اين جلسه كه معاون رييس جمهور در امور مجلس نيز حضور داشت، استاندار خراسان رضوي و نمايندگان مردم اين استان در مجلس شوراي اسلامي هر كدام ضمن ارائه گزارشي از سيماي استان، مسائل حوزه هاي انتخابيه خود را مطرح و پيشنهاداتي در جهت رفع دغدغه ها و چالش‌هاي استان بيان كردند./878/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات